Costul pentru realizarea tronsonului Iaşi – Târgu Neamţ, mai mare decât fusese prevăzut iniţial

Costul pentru construcţia tronsonului Iaşi – Târgu Neamţ din cadrul Autostrăzii A8, realizat prin parteneriat public privat, este de două miliarde de lei, cu 800 de milioane de lei mai mult decât era prevăzut iniţial în studiul întocmit de Ministerul Transporturilor, a anunţat, duminică, deputatul PMP Petru Movilă, iniţiatorul legii privind construcţia autostrăzii Est – Vest. Într-o conferinţă de presă, parlamentarul ieşean a precizat că 300 de milioane de euro din această sumă reprezintă contribuţia statului român, respectiv a Ministerului Transporturilor, la realizarea autostrăzii. „Consider că Guvernul, respectiv Ministerul Transporturilor, ar trebui să-şi revizuiască poziţia faţă de acest tronson de drum şi să încerce să acceseze fonduri europene sau de la bugetul de stat pentru construcţia autostrăzii A8”, a declarat Petru Movilă, care a subliniat că, în opinia sa, realizarea tronsonului Iaşi – Târgu Neamţ prin parteneriat public privat nu reprezintă o soluţie pentru statul român. Potrivit documentului întocmit de Ministerul Transporturilor, contractul de parteneriat public privat pentru construcţia tronsonului Iaşi – Târgu Neamţ, în lungine de 61 de kilometri, va fi încheiat pentru o perioadă de 30 de ani, din care patru ani sunt pentru proiectare şi execuţie şi 26 de ani pentru operare. „Pentru fiecare an de operare, statul urmează să plătească anual firmei private o primă de disponibilitate de 79,60 milioane de euro pe an, valoarea totală plătită de stat în 26 de ani fiind de 2, 069 de milioane de lei. Partenerul public poate suporta maximum 25% din valaorea proeictului, în timp ce partenerul privat suportă minimim diferenţa de 75% din valoarea proiectului, adică statul român va plăti aproximativ 300 de milioane de euro din totalul celor 1,2 miliarde de lei, costul proiectării şi execuţiei lucrării”, a spus deputatul PMP. Petru Movilă a mai precizat că, întrucât nu s-a stabilit deocamdată locaţia poduluiu peste Prut de la Ungheni, nu există, la această oră, niciun document cu privire la modul în care va fi finanţată construcţia tronsonului Ungheni – Iaşi. În încheiere, deputatul PMP a anunţat că va face demersuri pe lângă autorităţile centrale ale statului ca tronsonul de autostradă Iaşi – Târgu Neamţ să fie realizat prin fonduri atrase de la Uniunea Europeană, de la bugetul de stat sau din credite externe.

Filed in: Informațía zilei, Politic

Comments are closed.

;