Proiect în valoare de 100.000 de euro, care are ca scop promovarea comercializării produselor românești

Asociația magazinelor de proximitate “La Băcănie” din Iași a câștigat un proiect în valoare de 100.000 de euro, finanțat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), care are ca scop realizarea unui lanț scurt de aprovizionare și desfacere a produselor agricole la nivel local. Potrivit preşedintelui acestei asociaţii, Iustinian Rusu Cozma, prioritatea o reprezintă atragerea consumatorilor către produse românești, proaspete, ecologice, dar și promovarea fermierilor autohtoni și, nu în ultimul rând, conștientizarea consumatorilor asupra importanței hranei locale și a susținerii micilor afaceri de pe plan local. În urma unei analize de piață efectuată de specialişti a rezultat că prin implementarea acestui proiect, în magazinele de proximitate “La Băcănie” vor fi create rafturi personalizate pentru producătorii locali tocmai pentru a se deosebi de marile lanțuri de magazine existente pe piața din județul Iași. În urma implementării proiectului va fi dezvoltată și o piață locală – denumită Piața “La Băcănie”, la care vor avea acces tot mai mulți producători, prin înscrierea acestora în cadrul unei aplicații electronice, cu ajutorul căreia producătorii vor putea acoperi cererea de pe piață, venită din partea consumatorilor. Totodată, prin intermediul acestui proiect se vor organiza evenimente cu producători locali, se va pune tot mai mult accent pe susținerea micilor producători din județul Iași, dar și din județele vecine, interesați de a veni alături de ieșeni. În prezent, în județul Iași funcţionează aproximativ 1.800 de magazine de proximitate și peste 50 de producători locali care oferă produse de cea mai bună calitate.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;