Subiecte cu grad mediu de dificultate la proba scrisă de limba şi literatura română, la simulare

Elevii din clasele terminale au susţinut luni, 22 aprilie, proba scrisă la disciplina ”Limba şi literatura română”, la ultima din cele trei simulări ale examenelor naționale, stabilite de către Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Iași. Variantele au fost realizate de către o comisie coordonată de către inspectorii de specialitate, fiind respectate programele şcolare și modelele postate pe site-ul M.E.N. pentru Evaluare Națională și Bacalaureat. La simularea probei scrise a examenului de bacalaureat, candidaţii au avut de rezolvat trei subiecte, diferenţiate în funcţie de profil, care respectă conţinuturile din programa de bacalaureat, matricea de specificaţie şi structura stabilite de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, precum şi nivelul specific de competenţă şi de performanţă al elevilor din anul terminal de liceu.  Primul subiect, având ca text suport un fragment de comedie, respectiv dramă, conţine itemi care vizează cunoştinţele de limbă română, de stilistică și de receptare a unei opere dramatice. Cu excepţia unei cerinţe care solicită comentarea unei secvențe indicate, în 6-10 rânduri, toate celelalte au  un  grad mediu de dificultate, fiind cu siguranță cunoscute și exersate de către candidați la orele de specialitate. Subiectul al II-lea urmărește modul în care se cunosc regulile de redactare a unui text de tip argumentativ, de 15-30 de rânduri, despre conflictul între generaţii, respectiv rolul artei în societatea contemporană, în timp ce Subiectul al III-lea, eseul de 2-3 pagini, are în vedere prezentarea unei teme literare reflectate într-un roman studiat. ”În ansamblu, variantele de subiecte au fost accesibile, echilibrate, cu abordarea unor aspecte fundamentale referitoare la cele două genuri literare studiate, dramatic și epic. Considerăm că elevii de nivel mediu pot depăși pragul notei 6, iar cei foarte buni pot obține note care să reflecte lecturile lor, deschiderile culturale, capacitatea de interpretare critică”, a precizat prof. Mihaela Apetroae și prof. Cezar-Mihai Zaharia, inspectori de limba română în cadrul IȘJ Iași.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;