Serviciul de handling de la Aeroportul Internaţional Iaşi va fi externalizat

Noua conducere a Aeroportului Internaţional  Iaşi doreşte să externalizeze serviciul de handling, măsură care ar urma să intre în vigoare începând cu luna septembrie a acestui an. Potrivit directorului general al RA „Aeroportul” Iaşi, Marius Bodea, documentaţia cu privire la necesitatea externalizării serviciului de handling de la Aeroportul Internaţional Iaşi va fi supusă spre aprobare plenului Consiliului Judeţean (CJ) în cadrul şedinţei din 19 iulie. „Având în vedere faptul că, anul trecut, veniturile rezultate din activitatea de handling de la Aeroportul Internaţional Iaşi s-au ridicat la suma de 732.000 de lei, în condiţiile în care cheltuielile pentru susţinerea acestui serviciu au fost de 1,1 milioane de lei, este clar că o asemenea activitate a fost una total neprofitabilă, ea aducând pierderi considerabile întregii instituţii. De aceea, ţinând cont şi de faptul că serviciul de handling este o activitate pur comercială, care nu poate primi, potrivit legii, subvenţii din partea autorităţilor tutelare, considerăm că cea mai bună soluţie pentru Aeroport este, în acest moment, externalizarea acestui serviciu”, a declarat Marius Bodea, luni, 16 iulie, într-o conferinţă de presă. Directorul general al Aeroportului Internaţional Iaşi a afirmat că actualele echipamente folosite la serviciul de handling sunt depăşite din punct de vede fizic şi moral, având o vechime de peste 20 de ani. „Pentru înnoirea acestor echipamente am avea nevoie de cel puţin 2,5 milioane de euro, bani pe care conducerea Aeroportului Internaţional Iaşi nu îi are în acest moment. În plus, toate marile aeroporturi din ţară, ca să nu mai vorbim de cele de peste hoare, au serviciul de handling externalizat, aceasta fiind cea mai bună soluţie pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a tuturor operaţiunilor necesare pe pista unui aeroport, pornind de la dirijarea aeronavei în zona de parcare, blocarea roţilor, alimentarea cu combustibil, vidanjare şi până la procesarea fluxului pasagerilor şi al bagajelor, efectuarea serviciilor de check-in şi check-out etc. Practic, acest serviciu reprezintă o interfaţă între Aeroport şi companiile aeriene care operează curse aeriene pe aeroportul respectiv”, a spus Marius Bodea. În opinia directorului general al Aeroportului, externalizarea serviciului de handling prezintă numeroase avantaje, de la atragerea unor venituri suplimentare la bugetul aeroportului, prin încasarea redevenţei de la operatorul privat de handling, care, de regulă, se ridică la 1,5 – 3,0% din veniturile realizate de acesta, şi până la încasarea chiriei pe spaţiile în care operatorul respectiv îşi desfăşoară activitatea. Marius Bodea a mai declarat că, în acest moment, pe piaţa din România există trei mari operatori privaţi de handling, care îşi desfăşoară activitatea pe cele mai importante aeroporturi din ţară. „Dacă lucrurile vor merge aşa cum ne dorim cu toţii, sperăm ca începând din luna septembrie, serviciul de handling de la Aeroportul Internaţional Iaşi să fie deja externalizat, astfel încât activitatea de la acest obiectiv să se ridice, cu adevărat, la standarde internaţionale”, a subliniat Marius Bodea.

Filed in: Administrație, Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;