Un nou front de lucru deschis de constructori în ”Metalurgie”

Lucrările de înlocuire a șinei de tramvai de pe traseul Nicolae Iorga – Tătărași Sud, parte a proiectului de modernizare a infrastructurii din municipiu, derulat de Primărie, în cadrul unui program cu finanțare europeană, continuă în ritm alert. După ce acțiunea a fost finalizată pe tronsonul dintre fostul Bazar și intersecția de la ”Cotnari”, constructorul a demarat, în urmă cu două săptămâni, operațiunea de înlocuire a căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul dintre intersecția de la ”Cotnari” şi ”Ţesătura”. A doua zonă afectată de ample lucrări este, în acest moment, tronsonul ”Ţesătura” – Dalkia. De câteva zile, a început şi scoaterea liniei dintre ”Tepro” şi podul Metalurgie. În acest ultim caz, fix pe această porţiune este în vigoare şi o restricţie în circulaţia auto: sensul de mers dinspre Calea Chişinăului spre Metalurgie a fost închis, fiind modificată inclusiv ruta de autobuz nr. 11. Din cauza săpăturilor, autobuzele de pe traseul nr. 11 urmează itinerariul Rond Dacia – Podu de Piatră – Gara Internaţională – Baza 3 – Tudor Vladimirescu – bdul Chimiei (Splai Bahlui) – pod Metalurgie – Tătăraşi Nord. Aceste restricţii urmează să fie ridicate începând din această săptămână. ”În toate aceste trei zone de şantier este scoasă vechea cale de rulare şi este pregătit terenul pentru montarea celei noi, aşa cum s-a întâmplat deja pe porţiunea dintre Vamă  și Piaţa Nicolina. Ultima zonă ce va intra în lucru este cea dintre Dalkia şi Baza 3, lucrările urmând să demareze, cel mai probabil, odată cu începerea vacanţei de vară a elevilor şi studenţilor”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. În total, proiectul prevede modernizarea a 9,9 km de şină de tramvai. Proiectul constă, pe lângă reabilitarea celor 9,9 km de şină, şi în amenajarea a 15.000 mp de spaţii verzi. Schimbarea liniei se va face pe traseul bdul Nicolae Iorga – bdul Primăverii – Calea Chişinăului – bdul Metalurgie – strada Vasile Lupu. Totodată, vor fi realziate și zece peroane pentru călători, zece copertine și vor fi amplasate zece borne reflectorizante, zece  indicatoare de staţie, precum şi 20 de coşuri de gunoi. ”Odată cu finalizarea acestei investiţii, cifrată la peste zece milioane de euro, beneficiile vor fi numeroase, dintre acestea remarcându-se reducerea timpului de călătorie, datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea siguranţei traficului prin modernizarea căii de rulare tramvai, descongestionarea şi fluidizarea circulaţiei cu tramvaiul”, a precizat viceprimarul Mihai Chirioca.  Suprafaţa totală a străzilor pe care se află traseul proiectat este de 144.590 metri pătraţi, din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;