Berea, principala băutură a bărbaților moldoveni atunci când se relaxează după o zi de muncă

Aproape 80% dintre bărbații din Moldova aleg berea atunci când se relaxează pe o terasă, după orele petrecute la birou, iar peste jumătate dintre ei o consumă și în momentele de relaxare cu familia, se arată într-un studiu realizat de GfK România, la solicitarea Asociației ”Berarii României”. Potrivit aceluiași studiu, peste jumătate dintre bărbații moldoveni aleg să consume bere și atunci când sunt în concediu, iar aproape 57% dintre aceștia aleg tot berea pentru a sărbători victoria echipei favorite, în timpul și la încheierea unei competiții sportive. Întrebați care sunt motivele pentru care optează pentru consumarea acestei băuturi, 65% dintre consumatorii bărbați de bere și aproape 63% dintre femeile iubitoare acestei băuturi din regiunea Moldovei au afirmat că aleg să consume bere pentru că aceasta însoțește cel mai bine întâlnirile cu prietenii. Mai mult, 67% dintre consumatorii bărbați și 60% dintre femei aleg berea pentru capacitatea acesteia de a hidrata organismul. ”Consumată cu moderație, berea completează perfect momentele de recreere, adaugându-le relaxare și bună dispoziție. Fabricată din ingrediente naturale, modernă și contemporană, berea se potrivește perfect stilului de viață actual al românilor, ocupând un loc important în inimile lor”, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociației ”Berarii României”, într-o conferință de presă, organizată marți, 10 iunie, la Iași. Potrivit acestuia, în prezent, peste 97% din berea consumată de români este produsă în România. Deși 2013 a fost un an prost pentru industria berii din România, consumul acestei băuturi înregistrând o scădere de aproximativ 10-% față de anul precedent, principala cauză pentru acest lucru fiind creșterea cu 16% a fiscalității impuse de stat, coroborată cu scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor, țara noastră continuă să se  situeze pe primele locuri în Europa în ceea ce privește această băutură. Datele studiului realizat de GfK România arată că, în 2013, consumul mediu de bere în România a fost de 81 litri/cap de locuitor, față de 90 litri/cap de locuitor în anul 2012. Interesant este și faptul că anul trecut, exportul de bere fabricată în România a crescut într-o proporție mai mare decât importurile. Berea la sticlă și la PET continuă să se mențină în topul preferințelor românilor.

Filed in: Economic

Comments are closed.

;