Pasajul Nicolina, reabilitat în proporție de 60%

Începând din această săptămână, pe pasajul Nicolina se montează armăturile pentru bretelele care urmează să facă legătura cu bulevardul Nicolae Iorga şi pentru zona de coborâre spre Podu Roş. După cum au precizat reprezentanții municipalității, după turnarea betonului pe aceste sectoare va urma, până la finalul lunii, asfaltarea completă a sensului de mers dinspre CUG. Depăşirea acestor lucrări va însemna şi mutarea circulaţiei auto spre Podu Roş pe zona proaspăt finalizată şi eliberarea de trafic a sectorului liniilor de tramvai pentru a permite începerea lucrărilor de modernizare. Este finalizată astfel, a doua etapă importantă din consolidarea şi modernizarea pasajului rutier. Lucrările au început pe sensul de mers spre CUG şi asfaltarea a fost finalizată anul trecut. De la începutul primăverii, constructorii au intervenit în mod similar pe sensul spre Podu Roş, iar din luna iulie aceștia vor aborda ultima etapă, cea a consolidării şi a montării liniilor de tramvai pe sectorul de mijloc al pasajului. ”Au început lucrările pregătitoare pentru hidroizolaţie la pasajul Nicolina, iar în funcţie de starea vremii vor începe lucrările de izolare, după care se va muta circulaţia. Prognozăm ca în maximum două săptămâni, în funcţie de starea vremii, să mutăm circulaţia pe partea consolidată a podului şi să ne apucăm de lucrări pe zona pe care va fi reconstruită linia de tramvai”, a precizat viceprimarul Mihai Chirica. Lucrările sunt şi mai avansate în ceea ce priveşte modernizarea şoselei Nicolina, pavarea trotuarelor şi montarea liniilor de tramvai. Practic, până în zona Tehnopolis, există un singur tronson unde nu este montată noua linie de tramvai. Acesta este cuprins între capăt pasaj şi benzinăria OMV. Pe această zonă se fac pregătiri pentru montarea armăturilor şi amplasarea traverselor pe care va fi fixată noua cale de rulare. Restul traseului cu tramvai de pe şos. Nicolina este în lucrări de finalizare. În această săptămână se toarnă betonul pentru structura liniilor în zona Belvedere. Pe de altă parte, pe zona din Podu Roş sunt în plină desfăşurare lucrările de pavelare a trotuarelor de pe sensul dinspre rond spre pasaj, sensul invers fiind finalizat săptămâna trecută. Valoarea proiectului privind dezvoltarea axei de transport sud a municipiului Iaşi este de 65.246.541,78 lei, fără TVA, modalităţile de finanţare fiind:  2% bani de la bugetul local, 17,65% bani de la bugetul de stat, 80,35% fonduri structurale (fonduri europene nerambursabile). Câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată asocierea de firme Viarom Construct SA, Mari Vila Com, Conest SA şi Vectra Service SRL, durata de execuție a contractului fiind de 30 de luni, finalizarea lucrărilor fiind prevăzută pentru luna iulie 2015. Proiectul prevede, printre altele, reabilitarea a 5,7 kilometri de stradă,  dintre care 1,2 kilometri din strada Nicolina şi 2,7 kilometri din şoseaua Nicolina, precum și reabilitarea şi modernizarea a 8,2 kilometri de cale de rulare a tramvaielor. Totodată, va fi reabilitată reţeaua stradală, pe o suprafaţă de 66.000 mp, vor fi modernizaţi 30.000 mp de trotuare şi va fi amenajată o pistă pentru biciclişti cu o lungime de patru kilometri. În paralel cu reabilitarea infrastructurii rutiere vor avea loc lucrări de înlocuire şi consolidare a plăcilor pasajului suprateran ”Nicolina”, a pilonilor de susţinere şi a parapeţilor acestuia.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;