Circulație modificată în intersecția de la Restaurantul ”Cotnari”

Ca urmare a lucrărilor la liniile de tramvai din cadrul proiectului pe fonduri europene nerambursabile privind modernizarea rețelei liniei de tramvai în Polul de Creștere al Municipiului Iași,  circulaţia autovehiculelor în intersecţia bd. Nicolae Iorga cu bd. Socola (în zona Restaurantului ”Cotnari”) va suferit o serie de modificări. Astfel, după cum se precizează într-un comuniocat al Biroului de presă al Primăriei, în perioada 30 iunie – 10 iulie 2014, circulaţia în această intersecţie se reconfigurează după cum urmează: se va realiza un inel central de tip giraţie, circulaţia autovehiculelor se va desfăşura în sistem giratoriu, trecerile de pietoni se vor păstra pe actualele amplasamente, iar semnalizarea semafoarelor se vor modifica după noua configurație. Proiectul privind modernizarea reţelei de linii de tramvai în Polul de Creştere” are o valoare de 47.442.859,85 lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile, contribuția de la bugetul propriu al municipiului ridicându-se la 1.788.608,33 lei (fără TVA). Proiectul, a cărui durată de implementare este de 31 de luni de la data semnării contractului de finanțare (luna august 2013), presupune schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu în lungime totală de 9,9 km din municipiul Iași, care include tronsoanele cuprinse între fostul Bazar (Bd. Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Investiția este realizată de asocierea dintre Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import Export, care a câștigat licitația organizată de Primărie, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 28 iunie 2015. Soluția tehnică adoptată în cazul modernizării celor 9,9 km de linii de tramvai, pe tronsonul cuprins între fostul Bazar și Doi Băieți, este una de ultimă oră, fiind folosită cu mult succes la reabilitarea  căii de rulare a tramvaielor din Capitală, dar și de la Craiova ori Galați. Potrivit proiectului, suprafaţa totală a străzilor pe care se află traseul proiectat este de 144.590 metri pătraţi, din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi şi cuprinde: Bulevardul Nicolae Iorga (între staţia de tramvai Bazar şi bulevardul Socola), Bulevardul Primăverii (între bulevardul Socola şi intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Ţesătura), Calea Chişinăului (intersecţia dintre Calea Chişinăului cu strada Ţesătura şi bulevardul Metalurgiei), Bulevardul Metalurgiei (între intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Vasile Lupu), Strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la bulevardul Chimiei). Principalele beneficii ale investiției sunt creșterea calităţii vieţii locuitorilor municipiului Iaşi, îmbunătăţirea infrastructurii de transport, descongestionarea şi fluidizarea circulaţiei cu tramvaiul, creşterea mobilităţii populaţiei şi protejarea condiţiilor de mediu în zona de intervenţie, îmbunătăţirea siguranţei traficului prin modernizarea căii de rulare tramvai, reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructură rutieră, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de zece peroane noi, montarea a zece copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor, crearea de locuri de muncă durabile pentru populaţia locală. În acest moment, la nivelul municipiului, Iaşi calea de rulare tramvai are o lungime de 77,748 km (cale simplă), din care 28,674 km modernizaţi, 3,629 km în curs de modernizare. Alţi 8,157 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37,288 km până în 2015.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;