Profitul brut al SC ANTIBIOTICE SA Iaşi a crescut cu 19%

Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucureşti, societatea ANTIBIOTICE SA Iaşi (simbol ATB, la secţiunea I a BVB) a înregistrat în primul semestru al acestui an venituri din vânzări în valoare de 149,78 milioane lei, în creştere cu 6% faţă de perioada similară a anului 2013.

De asemenea, profitul brut aferent primei părţi a acestui an a înregistrat o evoluţie pozitivă, atingând valoarea de 21,87 milioane lei, cu 19 procente mai mare în raport cu profitul brut raportat după primul semestru al anului 2013, când acesta s-a situat la nivelul de 18,44 milioane lei.

„ Am implementat strategia şi politicile definite prin planul de afaceri pentru anii 2012 – 2016, astfel că rezultatele bune obţinute de ANTIBIOTICE în primul semestru al acestui an s-au datorat atât politicii de a-şi extinde portofoliul, dar şi orientării spre pieţele externe, unde gradul de rentabilitate este în creştere”, a declarat Ioan Nani, directorul general al ANTIBIOTICE SA.

Compania ieşeană şi-a consolidat în primele 6 luni poziţia de principal producător de medicamente antiinfecţioase de uz sistemic (Eficef®, Amoxiplus®, Ampiplus®, Colistină Antibiotice®) însă, un aport important la cifra de afaceri au avut-o şi produsele din clasele Preparate Dermatologice, +27% (Ekarzin®, Sal-Ekarzin®, Clo-Ekarzin®, Nidoflor®, Cutaden® Bebe), Tract Digestiv şi Metabolism, +24.1% (Piafen®, Spaverin®, Equilibra®) şi Sistem  Musculo-Scheletic, +8,6% (Ibufen® cpr., Aceclofen® sup., Clafen® gel, Saliform® Forte).

Vânzări pe segmentul hospital s-au majorat cu 10%

Primul semestru s-a încheiat cu vânzări hospital mai mari cu 10% faţă de perioada similară a anului 2013. Orientarea structurii de vânzare către medicamente valoroase terapeutic din portofoliul companiei, combinată cu politici eficiente de promovare şi vânzare, precum şi câştigarea de noi clienţi din segmentul hospital privat au determinat creşterea prezenţei medicamentelor marca Antibiotice în spitale.

Creştere cu 7% a vânzărilor la export

Veniturile din vânzările de pe pieţele externe în primul semestru al anului 2014 au fost de 46,8 milioane lei, în creştere cu 7% faţă de anul 2013 când a fost realizată o valoare de 43,7 milioane lei. Aceste rezultate s-au obţinut din valorificarea substanţei active Nistatină (51%) şi a celor 70 de produse finite înregistrate la export (49%).

În ceea ce priveşte exportul de Nistatină, produs pentru care ANTIBIOTICE SA Iaşi este lider mondial, strategia companiei a vizat consolidarea şi menţinerea acestei poziţii. Astfel, cantitatea de Nistatină vândută în semestrul I  2014 a crescut cu 15% faţă de anul precedent, principalele pieţe în creştere fiind Asia şi Africa.

Proiectele noi pentru această substanţă activă vizează în special realizarea procesului de autorizare de către primii trei utilizatori finali ai acestui produs, din piaţa SUA. Finalizarea acestor proiecte va determina o creştere a vânzărilor pentru Nistatină, pe piaţa SUA, de peste 1,5 milioane USD/an.

Noi parteneriate pentru livrarea de produse finite

Strategia de marketing pentru produsele finite vizează creşterea prezenţei ANTIBIOTICE SA pe pieţele reglementate. Astfel, în primul semestru al anului 2014, au fost negociate condiţiile comerciale cu cea mai importantă companie din domeniul produselor generice injectabile din SUA, pentru comercializarea a două produse. Producătorul farmaceutic ieşean derulează în prezent, pe baza autorizării FDA, relaţii comerciale cu încă doi mari distribuitori din piaţa SUA.

Totodată, ANTIBIOTICE SA a negociat şi demarat noi colaborări pentru accesul de produse injectabile, comprimate şi forme semisolide (unguente, creme, geluri şi supozitoare) pe pieţele europene (Franţa, Polonia, Cehia etc.). În aceste condiţii se estimează că exporturile pe pieţele Uniunii Europene vor creşte semnificativ în valoarea cifrei de afaceri la export pe termen mediu şi lung.

Pe lângă aceste proiecte noi, iniţiate în primul semestru al anului 2014, ANTIBIOTICE SA are în curs de negociere contracte comerciale pentru accesul de produse finite pe noi pieţe de desfacere din Asia Centrală, Africa de Sud, Africa Sud Sahariană (Etiopia, Angola).

Principalele destinaţii ale produsele companiei în funcţie de aportul la cifra de afaceri au fost: Europa (Franţa, Ungaria, Germania), Statele Unite ale Americii, Zona Orientului Mijlociu, Rusia şi alte state membre CSI (Azerbaijan, Georgia, Moldova), Asia, Africa.

SC ANTIBIOTICE SA Iaşi deţine în acest moment locul 5 în topul producătorilor de medicamente generice fără prescripţie medicală din România, înregistrând o creştere cu 5% a cotei de piaţă în trimestrul II (6,4% ) faţă de trimestrul I (6,1%), precum şi locul 12 în piaţa farmaceutică, cu o cotă de piaţă la trimestrul II de 2,58%, în creştere cu 4,5%  faţă de trimestrul I, când a fost de 2,47%.

Principalul acţionar al companiei farmaceutice ieşene este Ministerul Sănătăţii, cu 53,0173% din acţiuni. La data de 15 mai 2014, diferenţa de titluri era deţinută de SIF Oltenia (11,9030%) şi de alţi acţionari (35,0797%).

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;