Profitul brut al ANTIBIOTICE SA Iași a crescut 24%

Rezultatele înregistrate de Antibiotice la finele primelor 9 luni ale anului 2014 arată o majorare a profitului şi un ritm de creştere al vânzărilor din farmacii (7%) superior ritmului de creştere al pieţei farmaceutice din România (5,2%) (sursă Cegedim)

Profit în creştere

Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucureşti, la finele lunii septembrie a anului 2014, profitul brut a înregistrat o evoluţie pozitivă atingând valoarea de 23,6 milioane lei, cu 24 procente mai mare în raport cu profitul brut aferent aceleiaşi perioade a anului 2013.

Profitul net a avut de asemenea o evoluţie pozitivă în perioada analizată, înregistrând valoarea  de 20,3 milioane lei, cu 14 procente mai mare decât profitul net înregistrat în intervalul ianuarie – septembrie 2013.

Veniturile din vânzari din Antibiotice, aferente primelor 9 luni, au atins nivelul de 217,1 milioane lei, situându-se la acelaşi nivel faţă de primele 9 luni ale anului 2013.

Vânzările obţinute din farmacii (139.7 milioane lei), înregistrează o creştere de 6% faţă de 2013, iar pe segmentul Hospital s-a obţinut o creştere de 8%, de la 89,2 milioane lei în 2013 la 96,4 milioane lei în 2014 (sursa Cegedim). Antibiotice îşi menţine poziţia de lider pe segmentul medicamentelor generice comercializate în spitale.

Pe piaţa medicamentelor generice Antibiotice ocupă locul 5, cu o cotă de piaţă de 6,4%. Totodată, pe piaţa farmaceutică internă, Antibiotice se situează pe locul 11, cu o cotă de piaţă în creştere de la 2,54% (9 luni 2013), la 2.6% (9 luni 2014).

Produse care aduc valoare

Cea mai mare pondere în vânzări pe piaţa internă au deţinut-o, în continuare, în primele nouă luni, produsele din clasa Antiinfecţioase de uz sistemic (+9,6 milioane lei), Tract digestiv (+2,8 milioane lei), Preparate Dermatologice (+2,6 milioane lei), Sistem cardiovascular (+1,9 milioane lei), Sistem Musculo-Scheletic (+463 mii lei) şi Antineoplazice (+360 mii lei).

Aceste creşteri au fost generate atât de aportul de produse noi cât şi de evoluţia pozitivă a produselor de top ale companiei. Dintre produsele de top se remarcă: Cefort® inj 1g (aport valoric +7,8 milioane lei), Meropenem ATB inj gama (+4,95 milioane lei), Eficef® cps gama (+2,1 milioane lei), Glicerina sup gama (+1,2 milioane lei), Ampiplus® inj (+1,1 milioane lei) şi Nidoflor (+0.98 milioane lei), recunoscute pentru calitatea, eficienţa şi siguranţa lor în rândul specialiştilor.

Produsele noi ale companiei lansate sau în curs de lansare în 2014 sunt din urmatoarele clase terapeutice:

          • Sistem cardiovascular: Rosuvastatina ATB cpr gama;

          • Genito-Urinar: Mastoprofen® ung (progesteron);

          • Oncologie: Gemcitabina ATB inj gama;

          • Sistem nervos central: Memantina ATB cpr, Nobixal® cpr (tianeptina);

          • Tract digestiv: Silithor® (supliment hepatoprotector).

În topul vânzărilor urmează medicamentele aflate în promovare în anul 2014: Equilibra® cpr (magneziu+vit B6), Almacor® cpr gama (amlodipina), Trimetazidina ATB cpr, Alprazolam ATB cpr gama, Ibufen® cpr (ibuprofen), Bisotens® cpr gama (bisoprolol), Nolet® cpr (nebivolol), Spaverin® cps gama (drotaverina), Roclarin® cpr (clarithromycina).

Piaţa externă

Exporturile realizate în primele 9 luni ale anului 2014 au înregistrat nivelul de 18.358.609 USD comparativ cu anul 2013, când s-au înregistrat 18.037.225 USD, trendul vânzărilor la export fiind afectat de conflictele din zona arabă (Irak şi Libia) şi de situaţia politică din Rusia şi Ucraina.

« Dezvoltarea prezenţei Antibiotice pe pieţele internaţionale reprezintă un obiectiv strategic al companiei. Proiectele aflate în derulare privind obţinerea autorizaţiilor de punere pe piaţă, a mai multor produse din portofoliul Antibiotice, parteneriatele complexe care privesc atât realizarea dosarelor de produs cât şi comercializarea acestora pe diverse pieţe, precum şi consolidarea poziţiei de lider mondial pentru producţia de Nistatină (substanţă activă) vor determina creşteri privind exporturile în 2015 » a declarat Mihai Stoian, Director Dezvoltare Afaceri.

Strategiile companiei în perioada 2013-2014 ce cuprind dezvoltarea activităţilor ştiinţifice şi de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele pieţe internaţionale precum şi dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi, vor determina consolidarea afacerii pe termen lung şi creşterea profitului, atât pe piaţa internă cât şi la nivel internaţional.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;