Marius Dangă: ”Iașul riscă să nu poată atrage bani europeni pentru modernizarea transportului public”

danga

Marius Dangă, liderul grupului consilierilor liberali din Consiliul Local al Municipiului (CLM) Iași, atrage atenția Executivului Primăriei că au mai rămas mai puțin de două săptămâni până când încetează contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local în municipiu, ieșenii riscând astfel ca, începând cu data de 1 iulie, să nu mai poată beneficia de transportul în comun cu tramvaiele și autobuzele. ”Pe data de 30 iunie 2015 expiră contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, semnat în anul 2005 între Primăria municipiului Iași și Regia Autonomă de Trasnport Public (RATP). Încă de anul trecut, Executivul Primăriei trebuia să desemneze un nou operator al serviciului de transport public în comun, potrivit normelor și reglementărilor impuse de Uniunea Europeană. În luna august 2013 s-a aprovbat, printr-o Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului (CLM) Iași contractul-cadru pentru delegarea gestiunii serviciului public de transport, însă de atunci nu s-a mai făcut niciun pas înainte. Astfel, ne aflăm în acest moment în pericol ca după expirarea datei la care încetează contractul de delegare a gestiunii încheiat între Primărie și RATP să nu mai puteam încheia un nou astfel de document, din cauza lipsei unei strategii clare a municipalității în acest sens”, a declarat Marius Dangă, într-o conferință de presă, pe care a susținut-o vineri, 19 iunie, la sediul partidului. Potrivit acestuia, imposibilitatea încheierii unui nou contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport în municipiu ar putea avea consecințe grave și în ceea ce privește șansele ca Iașul să poată atrage fonduri europene nerambursabile în exercițiul financiar 2014-2020 al UE, necesare pentru înnoirea parcului de mijloace de transport (tramvaie și autobuze) al RATP. ”Pentru exercițiul financiar 2014-2020, Uniunea Europeană pune la dispoziția României, la Axa 4 – Dezvoltare Urbană – nu mai puțin de 1,1 miliarde de euro pentru modernizarea și îmbunătățirea transportului urban pentru municipiile reședință de județ, respectiv pentru orașele care au fost declare poli de dezvoltare, printre acestea numărându-se și Iașul. Din cauza nesemnării unui nou contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public, Iașul riscă să nu poată atrage bani de la UE pentru cumpărarea de tramveie și autobuze noi, absolut necesare pentru un transport în comun civilizat și modern”, a spus Marius Dangă. Pentru a ieși din această situație, liderul grupului consilierilor liberali din Consiliul Local al Municipiului (CLM) Iași a precizat că este nevoie urgentă de aprobarea unei Hotărâri a Legislativului local prin care să se ia la cunoștință despre încetarea contractului de delegare a serviciului de transport public, după care, imediat, să fie demarate procedurile în vederea întocmirii caietului de sarcini pentru pregătirea semnării unui nou contract de concesiune. Pe de altă parte, Marius Dangă, a afirmat că autoritățile locale s-ar putea prevala de un articol din regulamentul Uniunii Europene privind delegarea serviciului de gestiune al transportului public, care prevede ca termen de valabilitate pentru un astfel de document 15 ani și nu zece ani, așa cum este stipulat la art. 28 (aliniatul b) din Legea nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;