9:39 pm - Tuesday September 22, 2020

Protocol de susținere a candidaturii Iașului la titlul de Capitală Culturală Europeană, semnat de IȘJ și liceele din municipiu

protocol-scoli

În prezența primarului interimar Mihai Chirica și a inspectorului școlar general Camelia Gavrilă, în Sala de festivități a Colegiului Național a avut loc joi, 8 octombrie, semnarea protocolului de colaborare a Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) și a 16 licee reprezentative din oraș cu Primăria municipiului Iași și Fundația ”Iași – Capitală Culturală Europeană” în vederea susținerii candidaturii municipiului Iași la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021. Cele 16 unități de învățământ care s-au alăturat Inspectoratului Școlar Județean și Primăriei în vederea susținerii dosarului de candidatură al municipiului la titlul de Capitală Culturală Europeană sunt:  Colegiul Național, Colegiul Național ”C. Negruzzi”, Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic de Informatică ”Grigore T. Moisil”, Colegiul Național ”Emil Racoviță”, Liceul Teoretic ”D. Cantemir”, Liceul Pedagogic ”Vasile Lupu”, Colegiul Național ”Garabet Ibrăileanu”, Liceul Teoretic ”Miron Costin”, Liceul Teoretic ”V. Alecsandri”, Liceul Teoretic ”Al. I. Cuza”, Colegiul Tehnic ”Gh. Asachi”, Colegiul Tehnic ”Ioan C. Ștefănescu”, Colegiul Național de Artă ”Octav Băncilă”, Liceul cu Program Sportiv și Seminarul Teologic Ortodox ”Sfântul Vasile cel Mare”. Protocolul a fost semnat de inspectorul școlar general al județului Iași, Camelia Gavrilă, alături de directorii celor 16 licee, respectiv Cristina Diana Vâlcu, Elvira Rotundu, Gabriela Săndulescu, Carmen Losonczy, Paula Gavrilescu, Anca Dimitriu, Mihaela Ungureanu, Constantin Chirilă, Viorica Dobre, Manuela Beatrice Coțofan, Ariadna Cristina Maximiuc, Anda Tănasă, Dolores Liana Voinea, Dana Louise Barnea, Ilie Gheorghică și Dragoș Ciprian Bahrim. “Instituţiile semnatare ale protocolului îşi asumă acest proiect ca o iniţiativă comună prioritară şi benefică atât Muncipiului Iaşi, cât şi judeţului Iaşi, angajându-se să susţină candidatura oraşului în diferitele etape ale pregătirii şi promovării proiectului. Cu toate că oraşele deţin titlul timp de un an şi sunt înlocuite în anul următor de către alte oraşe ce vor deţine titlul, acţiunea „Capitale europene ale culturii” nu trebuie văzută drept un eveniment de un an. În acest sens, se impune semnarea unui angajament educațional pe termen lung faţă de proiect, oraşul Iaşi fiind capabil să genereze remarcabile energii și vocații culturale şi educaţionale, care să îi garanteze accederea, cu şanse, la titlul de Capitală Europeană a Culturii în anul 2021”, se arată în textul protocolului. ”Documentul pe care l-am semnat astăzi are, în primul rând, o valoare simbolică. Înseamnă o legătură déjà cunoscută, dar certificată într-un fel și prin semnăturile noastre, între ideea de educație, ideea de cultură și valorile pe care municipiul Iași le permanentizează și prin istoria îndepărtată, dar și prin istoria recentă. Suntem într-un context în care ceea ce este specific românesc se completează cu posibilitățile tinerilor de a circula, de a lucra în alte părți, de a studia în alte părți. Cu alte cuvinte, valorile culturale au și o altă pregnanță, pentru că ei vor duce mai departe ceea ce au preluat din școala ieșeană, vor duce mai departe imaginea școlii ieșene, după cum, în contextul în care Iașul va fi în anul 2021 Capitală Culturală Europeană, ar trebui să se regăsească această armonie între elementele internaționale, elementele europene de cultură și elementele naționale profunde. Pentru semnarea acestui protocol au fost selectate liceele reprezentative din Iași, atât licee vechi, cu tradiție, cât și cele mai noi, dar și școli cu nume simbolic. Am adăugat la această listă și Colegiul de Artă, Seminarul Teologic, sau Liceul cu Program Sportiv. De asemenea, pe listă se regăsesc și câteva licee tehnologice interesante. Prin semnarea acestui protocol am dorit să arătăm că suntem parte și că susținem demersul autorităților locale privind depunerea candidaturii Iașului la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021. Și chiar dacă ar fi să nu fie, acest protocol, pe care l-au semnat școlile ieșene, alături de Inspectoratul Școlar Județean, va certifica faptul că noi vom rămâne în parteneriat și că vom avea un demers cultural și educațional comun și coerent, prin proiecte majore, care vor da individualitate Iașului pe harta țării și pe harta Uniunii Europene”, a declarat Camelia Gavrilă, inspectorul școlar general al județului Iași.    ”Este foarte important faptul că am putut să ne adunăm, toate instituțiile representative din Iași, pentru a susține acest proiect. Până acum, am mai avut două etape similare, una care s-a petrecut cu toate universitățile ieșene, și încă o etapă, care s-a petrecut cu toate formațiunile politice din Iași. Astăzi am încheiat un protocol asemănător cu Inspectoratul Școlar Județean și bineînțeles cu școle representative alew mediului preuniversitar ieșean. Acest lucru este  foarte important, pentru că acesta este și scopul pentru care Iașul, ca și capital a culturii românești, are recunoaștere din partea tuturor instituțiilor, din partea tuturor cetățenilor, ca și Capitală Culturală Europeană. Această rebrenduoire a Iașului ca și Capitală Culturală Europeană vine exct în contextual European privind transnaționalitatea tuturor celor care alcătuies edificiul acesta atât de măreț al Uniunii Europene și care, în momentul de față, vine și cu câteva provocări pe care le înțelegem cu toții, având în vedere ceea ce se întâmplă astăzi. Dacă avem cultura ieșeană alături de noi, dacă avem instituțiile politice alături de noi, dacă avem celelalte instituții mai mult sau mai puțin apropiate de mediul cultural alături de noi, atunci înseamnă că acest proiect este unul al ieșenilor”, a afirmat, la rândul său, primarul interimar Mihai Chirica. Acesta a anunțat că dosarul privind candidatura Iașului la titlul de Capitală Culturală Europeană va fi trimis vineri, 9 octombrie, prin Poșta Specială, la Ministerul Culturii.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;