Proiectul de modernizare a Aeroportului Internațional Iași, la final

aeroport-iasi

În prezența președintelui Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Internațional Iași, Marius Bodea, precum și a reprezentanților autorităților locale, în Sala Mare a Prefecturii a avut loc luni, 16 iunie, conferința de închidere a proiectului ”Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional Iași – extras din SF, în vederea executării parțiale a obiectivului Modernizare Modul I – etapa intermediară – Pistă 2.400 metri – extindere suplimentară platformă parcare aeronave și terminal pasageri”. Valoarea totală a proiectului este de 255.331.849 lei, respectiv 56.744.990 euro, din care valoarea totală eligibilă este de 204.794.605 lei (45.515.402 euro), iar contribuția FEDR, în procent de 85%, este de 174.075.414 lei (38.688.091 euro). Obiectivele specifice ale proiectului au fost realizarea unei piste de decolare-aterizare de 2.400 de metri, pe un nou amplasament, creșterea numărului de locuri de staționare pentru aeronave, de la patru locuri pentru aeronave de tip ”C”, la șapte locuri (șase aeronave cod ”C” plus o aeronavă cod ”D”), prin refacerea și extinderea platformeide îmbarcare-debarcare existente, modernizarea sistemului de balizaj luminos pentru asigurarea categoriei II de operare, corespunzător normelor ICAO și RACR, pentru pista de decolare-aterizare, pentru căile de rulare și pentru platforma de îmbarcare/debarcare, creșterea capacității terminalelor de pasageri de la 215 pasageri/ora de vârf la 450 pasageri/ora de vârf, prin construirea unui terminal nou de pasageri. ”Acest proiect a însemnat șansa comunității noastre de a fi legată de marile capitale culturale din Europa, precum și de alte mari centre economice europene, lucru care înseamnă, printre altele, susținerea mediului local de afaceri, precum și reîntregirea familiilor. Răspunsul la realizarea acestei infrastructuri îl reprezintă tocmai pluralismul curselor care operează în acest moment de pe Aeroportul Internațional Iași. Dacă, înaintea demarării acestui proiect exista o singură companie ce opera o cursă externă, respectiv Viena, iată că în prezent există patru companii aeriene diferite, care operează nu mai puțin de 14 destinații externe ”, a declarat Marius Bodea, președintele CA al Aeroportului Iași. Referindu-se la perioada următoare, acesta a anunțat că administrația aeroportuloui ieșean are în vedere construirea unui terminal cargo. ”Zona cargo de la Aeroportul Internațional Iași este imperios necesară. Valoarea acestei investiții este însă una uriașă, care se ridică la circa 25 – 28 milioane de euro, sumă pe care nici Consiliul Județean Iași și nici Aeroportul Iași nu are cum să o susțină. De aceea, este nevoie ca această investiție să rămână inclusă în Masterplanul de transport aerian al României. Sperăm ca înțelepciunea strategică a celor care au întocmit acest document de transport să cuprindă și nevoia de transport aerian de mărfuri din zona Moldovei”, a precizat Marius Bodea. În prezent, în urma implementării proiectului de modernizare a pistei, Aeroportul Internațional Iași poate asigura un flux de până la două milioane de pasageri pe an. ”Acest lucru presupune să putem distribui în mod corect, pe parcursul unei zile, atât decolările,  cât și aterizările. Este nevoie, însă, de noi ajustări ale infrastructurii, care să se materializeze prin construirea unei noi căi de rulare a aeronavelor, care să conducă, în final, la deblocarea decolărilor și aterizărilor”, a mai spus președintele Consiliului de Administrației al Aeroportului Internațional Iași.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;