Învățământul preuniversitar ieșean a înregistrat performanțe deosebite în anul școlar 2011-2012

În anul școlar 2011-2012, învățământul preuniversitar ieșean a stat sub semnul performanței, un argument în acest sens reprezentându-l procentul mare de promovabilitate înregistrat de elevi în cadrul examenelor naționale, precum și  numeroasele premii obținute de către aceștia la olimpiadele naționale și internaționale, precum și la concursurile de specialitate. Aceasta a fost concluzia care s-a desprins în urma întâlnirii organizate luni, 8 octombrie, în Sala de festivități a Colegiului de Artă ”Octav Băncilă”, de către conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Iași cu directorii școlilor din județ. În raportul privind starea învățământului preuniversitar ieșean în anul școlar 2011-2012, prezentat de prof. Camelia Gavrilă, inspectorul școlar general al IȘJ Iași, au fost subliniate rezultatele remarcabile înregistrate atât de către elevi, cât și de profesori, în ceea ce privește calitatea educației și a actului de învățământ. ”Valoarea școlii ieșene se măsoară în reușite la concursuri naționale și internaționale, în procente la examenele naționale, în proiecte educaționale, în performanțe științifice, didactice sau pedagogice ale dascălilor de prestigiu. Performanță și valoare, efort și dăruire, tensiune și devotament, eficiență și pragmatism, aceștia sunt termenii definitorii ai demersului educațional promovat de Inspecotratul Școlar Județean Iași în anul școlar 2011-2012. Pe de altă parte, anul școlar încheiat conține și câteva note dominante care l-au individualizat. Noutățile aduse de introducerea clasei pregătitoare, dificultățile și încercarea de a contura soluții viabile  s-au concretizat în activități intense dintr-o întreagă vară fierbinte, în care s-au mobilat clase, s-au format profesori, s-au achiziționat materiale didactice moderne, în încercarea de a contura un ambient școlar plăcut, modern, favorabil învățării prin joc, cât și adaptării treptate la o lume a studiului, a cunoașterii”, a declarat Camelia Gavrilă, inspectorul școlar general al IȘJ Iași. Un alt aspect inedit care a caracterizat anul școlar 2011-2012 îl reprezintă, a precizat șefa învățământului preuniversitar ieșean, concursul de selecție a mentorilor, constituirea corpului de experți în educație, precum și organizarea examenului de definitivat într-o manieră nouă, la nivelul IȘJ. ”Învățarea eficientă, împletirea traseelor educației formare sau non-formale, selecția formelor și metodele moderne de predare, calitatea întregului demers educațional și relevanța conținuturilor predate sunt temele majore care au preocupat comunitatea profesorilor și au conferit substanță și coerență strategiilor IȘJ Iași în anul școlar 2011-2012”, a adăugat Camelia Gavrilă, care a ținut să-i mulțumească pentru toate aceste lucruri predecesoarei sale, prof. Liliana Romaniuc, cea care s-a aflat la conducerea Inspectoratului Școlat Județean Iași în perioada 2008-2012. Referindu-se la o serie de indicatori privind starea învățământului preuniversitar ieșean în anul școlar 2011-2012, Camelia Gavrilă a menționat procentul ridicat de promovabilitate a elevilor, de 94,95%, și numărul relativ mic al abandonului școlar (450 de cazuri) și al exmatriculărilor (446 cazuri). De asemenea, la capitolul ”plus” poate fi încadrată și rata mare de promovare înregistrată de elevii ieșeni la limba română, la evaluarea națională, de 81,48%, precum și procentul de promovare de la Bacalaureat, de 56,80%, care deși este încă departe de așteptările conducerii inspectoratului, a clasat, anul trecut, județul Iași pe locul al doilea pe țară la acest capitol. Noua conducere a IȘJ nu a trecut, însă, cu vederea și o serie de aspecte mai puțin plăcute înregistrate în anul școlar 2011-2012, cum ar fi, de exemplu, suma relativ mică alocată de Ministerul Educației unităților de învățământ preuniversitar din județ, de numai 5.054.000 lei, sau existența, în continuare, a unor școli din mediul rural, care nu dispun de apă potabilă curentă. Totodată, Camelia Gavrilă s-a arătat îngrijorată de faptul că, în ciuda unui procent încurajator de promovare a examenului de titularizare, mulți dintre profesori continuă să refuze să ia catedre în mediul rural. În cadrul consfătuirii, inspectorul școlar general al IȘJ le-a cerut directorilor de școli să pună un accent mai mare pe pregătirea profesională a cadrelor didactice din subordine, precum și pe creșterea gradului de siguranță a elevilor.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;