După 19 ani, traseul de tramvai nr. 9 și-a reluat circulația între Podu Roș și CUG

tramvai

În prezența primarului Mihai Chirica și a directorului Regiei Autonome de Transport Public (RATP), Marcel Ghercă, duminică, la prânz, a avut loc inaugurarea noii linii de tramvai de pe tronsonul Podu Roș – CUG, parte a proiectului de reabilitare și modernizare a Axei de transport sud a municipiului Iași. Cu această ocazie a fost reluată și circulația tramvaiului nr. 9 (Tehnopolis – Copou), după o perioadă de 19 ani. Aceasta fusese închisă în luna aprilie 1997, după ce un tramvai a deraiat în zona Nicolina, provocând un grav accident. Potrivit autorităților, principala cauză care a condus la producerea accidentului a fost uzura avansată a căii de rulare, motiv pentru care circulația cu tramvaiele pe porțiunea dintre Podu Roș și CUG a fost suspendată.

După finalizarea unui proiect cu finanţare europeană, care a presupus reabilitarea și modernizarea axei de transport sud a municipiului și conectarea acesteia cu zona centrală a orașului, locuitorii din cartierele CUG, Nicolina I și II pot circula din nou cu tramvaiul. Tronsonul de cale de rulare dintre Podu Roș și CUG, modernizat prin intermediul proiectului ”Dezvoltare și reabilitare  artera funcțională sud” are o lungime de opt kilometri (cale simplă). Valoarea proiectului este de 65.246.541,78 (fără TVA), modalităţile de finanţare fiind: 2% bani de la bugetul local, 17,65% bani de la bugetul de stat, 80,35% fonduri structurale (fonduri europene nerambursabile). Câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată asocierea de firme Viarom Construct SA, Mari Vila Com, Conest SA şi Vectra Service SRL. Proiectul, cel de-al cincilea lansat spre finanţare de autoritățile locale pe Axa I din Planul Integrat de Dezvoltare a Polului de Creştere (PIDPC) Iaşi, au inclus, printre altele, reabilitarea a 5,7 kilometri de stradă,  dintre care 1,2 kilometri din strada Nicolina şi 2,7 kilometri din şoseaua Nicolina, reabilitarea şi modernizarea a 8,2 kilometri de cale de rulare a tramvaielor. Totodată, proiectul a inclus și reabilitată reţelei stradale, pe o suprafaţă de 66.000 mp, modernizarea a 30.000 mp de trotuare şi amenajarea unei piste pentru biciclişti, cu o lungime de patru kilometri. Odată cu reluarea circulației tramvaiului nr. 9 (Tehnopolis – Copou), începând de luni, 14 decembrie, au fost modificate și alte trasee ale mijloacelor de transport în comun. Astfel, traseul de autobuz nr. 41 b (Blocuri Ciurea – Copou) se desființează, iar traseul 41 va avea itinerariul Blocuri Ciurea – Piața Independenței (nu va mai circula până în Copou). Autobuzele de pe traseele nr. 28 (Dacia – Copou) și 47 (Dacia – Tătărași) vor opri începând de luni, 14 decembrie, în statia Podu Roș la peroanele stațiilor de tramvai. Totodată, autobuzele de pe traseul 41 vor opri la peroanele stațiilor de tramvai pe tronsonul Podu Roș – Nicolina I (Biserica Înălțarea Domnului).

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;