5:14 pm - Tuesday April 20, 0669

Numărul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul Internațional Iași, în creștere cu 11% în luna ianuarie

aeroport-iasi

În prima lună a anului curent, Aeroportul Internațional Iași a înregistrat un nou record în ceea ce privește traficul de pasageri. Astfel, numărul celor care au optat pentru serviciile aeroportului ieșean, în luna ianuarie a.c., a crescut cu 11% față de luna decembrie a anului trecut (37.600 de pasageri), ajungând la 41.805 de pasageri (îmbarcați – 23.507 de pasageri; debarcați – 18.218 de pasageri). Acest lucru, deși în primele două luni din fiecare an sunt, de regulă, mai slabe pentru traficul aerian, în general. Comparativ cu luna ianuarie 2015, când 22.485 de călători au tranzitat Aeroportul Iași, creșterea a fost de două ori mai mare în prima lună din acest an, iar față de aceeași perioadă a anului 2014, cifrele înregistrate aproape s-au triplat. ”Creșterea fluxului de călători este o consecință firească a îmbunătățirii serviciilor pe care Aeroportul Iași le oferă atât pasagerilor, cât și companiilor aeriene partenere. În doar trei ani, Aeroportul din Iași a cunoscut o dinamică spectaculoasă de dezvoltare, infrastructura aeroportuară modernă fiind unul din atuurile în negocierile cu operatorii aerieni. Concret, noua pistă cu structură flexibilă, prima de acest gen din România, a devenit mai atractivă pentru operatorii aerieni; se pretează unei frecvențe mari de zboruri și permite aterizarea avioanelor de capacitate mare. În al doilea rând, platforma extinsă permite parcarea unui număr mai mare de aeronave, iar noul terminal, mai spațios și mai modern, acomodează toate cerințele de ultimă oră din domeniul aviației civile mondiale, asigurând o capacitate de procesare de 320 de pasageri pe ora de vârf și  3.555 de călători pe zi. O altă explicație pentru evoluția traficului de pasageri la Iași este preocuparea permanentă a echipei aeroportului privind introducerea unor rute noi, precum și interesul operatorilor parteneri de a crește frecvența unor zboruri deja existente”, se precizează într-un comunicat de presă al Aeroportului Iași. În prezent, Iașul este conectat cu 16 destinații externe, conducerea aeroportului având în plan deschiderea unor rute noi care să lege orașul și întreaga regiune a Moldovei de restul lumii. ”Aeroportul Iași a ajuns pe podiumul aeroporturilor din România, după Cluj și Timisoara, cu un număr total de pasageri, în 2015, de 381.600, după ce în 2012 se afla pe locul 6. Numărul-țintă de pasageri prognozat anul acesta este de 850.000, de la estimarea precedentă, de 700.000. Acesta a fost, de fapt, scopul proiectului de dezvoltare și modernizare a aeroportului, pe care l-am finalizat cu succes anul trecut. Secretul dezvoltării unui aeroport și a comunității deservite rezidă din pluralismul de rute și companii, pentru că așa fiecare categorie socio-profesională este deservită corect, conform nevoilor sale. Mai mulți clienți înseamnă mai multe venituri; mai mulți bani înseamnă profit, Aeroportul Iași reușind, astfel, să se autofinanțeze și să se bazeze exclusiv pe venituri proprii pentru funcționare. Pentru Aeroportul Iași, această dinamică accelerata de dezvoltare, precum și creșterea constantă a numărului de pasageri sunt o adevărată provocare, și e foarte probabil ca în următorii 4-5 ani nici actualele capacități să nu mai fie de ajuns. De aceea este important să regândim capacitatea de procesare pentru a gestiona corect și eficient fluxul de pasageri ce vin sau pleacă din Iași cu avionul. Acest lucru ar presupune realizarea unei noi infrastructuri de terminal care să permită fluxuri foarte mari de călători. Momentan, cele două terminale ale Aeroportului Iași asigură un trafic de două milioane de pasageri pe an”, a declarat Marius Bodea, președintele Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Internațional Iași. Pe aeroportul din Iași operează, în prezent, patru companii aeriene diferite, spre 16 destinații externe directe, în regim de curse regulate, iar către București se opereaza zboruri zilnice de către doi operatori aerieni.

Filed in: Economic

Comments are closed.

;