În județul Iași vor fi înființate patru substații ale Serviciului Județean de Ambulanță

ambulanta

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Maricel Popa, a participat joi, 25 august, la dezbaterea organizată de Asociaţia Serviciilor de Ambulanţă din România (ASAR), având ca temă implementarea proiectului “Urgent med Equity” (UME), în cadrul Programului Erasmus+., care tratează situaţia medicinei de urgenţă de pe ambulanţă. Principalele probleme identificate în cadrul seminarului au fost lipsa de personal calificat, atât în rândul medicilor, cât şi al asistenţilor medicali, şi cadrul legislativ actual total nefavorabil. Potrivit datelor ASAR, anul trecut au fost efectuate cinci milioane de apeluri către numărul de urgență 112, din care 3,8 milioane au fost către Serviciul de Ambulanţă. Dintre acestea, au fost rezolvate trei milioane de solicitări, în condiţiile în care serviciul are 10.355 angajati la nivel naţional, doar 500 dintre aceștia fiind medici. În cadrul reuniunii, președintele CJ Iași şi-a manifestat sprijinul total pentru reuşita acestui proiect şi a promis că va face demersurile necesare pentru crearea în județul Iași a patru substaţii de ambulanţă. ”Sper să găsim înţelegere la minister. Le vom propune un parteneriat în gestionarea costurilor, pentru că avem nevoie de aceste substaţii în judeţ. În acest mod, ambulanţele vor ajunge mai repede şi se va putea acorda ajutor specializat de urgenţă. Pentru comunităţile rurale acest demers cred că este binevenit”, a declarat Maricel Popa. Totodată, preşedintele CJ Iași a promis că va sprijini demersurile ASAR, de creştere a numărului de voluntari care acționează în cadrul serviciului de ambulanță. ”Autorităţile publice trebuie să dea un exemplu în acest sens. Vom demara un program comun, cu ajutorul Primăriei Iaşi şi poate şi al altor primării din judeţ, pentru a creşte numărul de voluntari din judeţ, care să se implice în această activitate. Personal, voi susţine financiar cinci dintre voluntarii prezenţi astăzi să efectueze cursuri de specializare în domeniul medicinei de urgenţă”, a afirmat preşedintele CJ Iași. Săptămâna viitoare, Maricel Popa va convoca o şedinţă cu toţi directorii spitalelor aflate în subordinea Consiliului Judeţean Iaşi, la care va invita reprezentanţi ai Serviciilor de Ambulanţă pentru a discuta şi despre situaţia actuala a blocajului de locuri de muncă pentru acest segment şi a face demersuri pentru deblocarea acestora.  Consiliul Judeţean Iaşi a sprijinit în permanenţă activitatea medicală de urgenţă, prin intermediul ADI Euronest. În exerciţiul financiar precedent au fost atrase fonduri europene în valoare de aproximativ 116 milioane lei (aprox. 27 milioane EUR cu TVA) pentru achiziționarea a 134 de ambulanțe și autospeciale de diverse tipuri. Şi pentru acest ciclu financiar (2014-2020) se caută soluţii pentru accesarea de fonduri europene în vederea achiziţionării de ambulanţe şi autospeciale pentru intervenţii medicale de urgenţă. La întalnire au mai participat: dr. Cristian Grasu, directorul Asociaţiei Serviciilor de Ambulanţă din România, Liviu Stafie, directorul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, dar şi câţiva directori ai unor Şcoli Postliceale din judeţul Iaşi.

Filed in: Informațía zilei, Sănătate

Comments are closed.

;