Final de proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială “Petru Rareș” din Hîrlău

erasmus+

Școala Gimnazială “Petru Rareș” Hîrlău a implementat începând cu data de 1.10.2015 proiectul de mobilitate cu titlul Gestionarea emoțiilor-prioritate în managementul educational, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+ în domeniul Educației Școlare, cu o durată de implementare de 12 luni ( cod proiect 2015-1-RO01-KA101-014526). Valoarea aprobată a finanțării a fost de 13685 euro.

Proiectul a fost implementat de Școala Gimnazială “Petru Rareș” Hîrlău în parteneriat cu Centrul de studii INFOL Roma.

Programul European  Erasmus+ a oferit oportunitatea participării la un stagiu de formare în străinătate care a avut o valoare potențială mai mare decât o activitate de formare similară în ţară, deoarece a promovat  valorilor învăţământului românesc și european, dialogul intercultural, valorizarea exemplelor pozitive şi aprofundarea egalităţii de șanse.

 În cadrul proiectului 7 profesori au participat  la un program de mobilitate care a constat în dezbateri, ateliere de lucru, studii de caz, exemple de bune practici, observarea directă a elevilor cu probleme emoționale prin participarea la activități desfășurate la Institutul Giosue Carducci din Roma.

 La final de proiect se poate concluziona că această finanțare a contribuit la creșterea calitativă a procesului instructiv-educativ prin: perfecționarea cadrelor didactice, introducerea unor metode și procedee didactice inovatoare, implementarea unor noi discipline opționale centrate pe problemele emoționale ale elevilor, precum și implementarea unor proiecte educaționale în scopul motivării elevilor pentru activitatea de învățare și dobândirea randamentului școlar.

La nivel de instituție  proiectul a produs o schimbare a viziunii în societate, atragerea de parteneri locali în vederea susținerii proiectelor școlii, încheierea de parteneriate în vederea dezvoltării  sistematice  a sistemului educațional.

Prin experiența acumulată, s-a editat broșura Inteligența emoțională și succesul școlar în contextul European actual, care poate fi consultată la Biblioteca Națională de la București, BCU Iași și la biblioteca școlii.

Mobilitatea Erasmus reprezintă o experiență unică care a oferit oportunitatea de a interacționa cu profesori și elevi din Italia, de a dezvolta și îmbunățăți anumite competențe profesionale și personale ale cadrelor didactice, de a acumula exeperiență internatională în domeniul cunoașterii psihopedegagogice a elevului. ( prof. Bugonea Mirela, coordonator de proiect)

Filed in: Educație

Comments are closed.

;