Proiect de promovare a consumului de lactate în România, lansat la Iași

Conform studiului Euromonitor International 2011, furnizat de Tetra Pak, românii sunt pe penultimul loc în Europa în privința consumului de lapte industrializat, cu 12,6 kg/an per capita, doar bulgarii consumând mai puțin (9,2kg/an), pe când media Europei de Est este de 33,5 kg/an, iar consumul mediu în Europa Occidentală este de 67,5 kg/an de persoană. Și în ceea ce privește iaurtul și laptele bătut, românii se află pe penultimul loc între europeni, cu 8,1 kg/an, în timp ce media în țările Europei de Est este de 12,1 kg/an pe cap de locuitor, iar cea a consumatorilor din Europa Occidentală de 19 kg/an. „Pentru sănătatea noastră avem nevoie zilnic de 1 g de calciu, indiferent de sex, vârstă sau activitatea desfășurată. Calciul din lapte reprezintă standardul de referință pentru solubilitatea, absorbția și disponibilitatea acestuia în organismul uman. O porție de calciu înseamnă 300 mg indiferent dacă provine dintr-un pahar de lapte dulce, două iaurturi mici, o cutie de brânză proaspătă, un ”triunghi” de cașcaval sau două linguri de parmezan ras. În fiecare zi trebuie să consumăm trei porții de calciu, adică DZL (Doza Zilnică de Lactate). Având în vedere diversitatea de produse în care poate fi transformat laptele, este imposibil să nu putem găsi un ”lapte” pe gustul nostru, mai ales că miza este sănătatea!”, a declarat, în cadrul unei întâlniri organizate la Iași, medicul nutriționist Mihaela Bilic. Aceasta, împreună cu compania Albalact, unul dintre principalii jucători de pe piața de lactate din România, a lansat campania ”Doza Zilnică de Lactate” (DZL), care are ca scop să atragă atenția asupra importanței consumului de lactate pentru o viață sănătoasă. Campania este motivată de consumul foarte scăzut de produse lactate din România. Conform dr. Mihaela Bilic, beneficiile consumului Dozei Zilnice de Lactate se regăsesc nu numai la nivelul sistemului osos și al celui digestiv, ci și în creșterea rezistenței la boli, în scăderea riscului de cancer sau în micșorarea tensiunii arteriale. Campania DZL se desfășoară în perioada mai-decembrie 2012 la nivel național. Pe termen lung, proiectul își propune informarea unor categorii variate de public despre beneficiile produselor lactate și despre modalitățile optime de consum. Campania presupune și o componentă online, ce include pagina de Facebook www.facebook.com/TreiPeZi și website-ul www.treipezi.ro.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;