Sesiune de referate și comunicări științifice ale elevilor de liceu, la disciplina Istorie

Structurată pe două secțiuni rezervate Istoriei naționale și respectiv Istoriei universale, etapa județeană a Sesiunii de referate și comunicări științifice ale elevilor, desfășurată în acest an la Liceul Teoretic “Alexandru Ioan Cuza” Iași, care asigurat un cadru organizatoric corespunzător, a fost integrată în programul manifestărilor Festivalului Internațional al Educației 2017, în segmentul dedicat centenarului special al urbei noastre, respectiv “Centenar 100 – Iași, capitala României 1916-1918. Oraș al Marii Uniri”. În acest sens, secțiunea de istorie națională a fost consacrată evocării momentului istoric al centenarului, toate lucrările susținute de elevi fiind circumscrise acestei arii tematice.

Concluziile Sesiunii de referate și comunicări științifice ale elevilor converg în direcția constatării și probării efective a nivelului ridicat al concursului, în măsura în care majoritatea lucrărilor prezentate au evidențiat o muncă de calitate, de echipă, a elevilor și profesorilor implicați, rezultând astfel lucrări originale, variate, atent concepute și bine articulate, puse în valoare inclusiv prin forme de prezentare mai puțin convenționale.

În aceste condiții, comisiile de evaluare au avut o sarcină dificilă în demersul de departajare și ierarhizare a lucrărilor, dar raportarea corectă, judicioasă, strictă la criteriile de participare și evaluare a avut ca finalitate punctaje juste, în baza cărora două dintre lucrări au fost promovate la faza națională a acestui concurs: lucrarea Universitatea ieșeană în slujba interesului național, realizată  de eleva Colegiului Național Iași, Viviana Gheorghian (clasa a IX-a), coordonată de dna prof. dr. Adriana Radu, înscrisă la secțiunea Istoria românilor și lucrarea Noi arme ale primului război mondial: zeppelinul, semnată de elevul Bărgăoanu Teodor-Petru (clasa a IX-a), de la Colegiul Național ”Emil Racoviță” Iași, coordonat de dna prof. Mădălina Bunduc.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;