CJ Iași a lansat ”Parteneriatul Transfrontalier pentru Dezvoltarea Afacerilor din Agricultură”

În Sala de Conferinţe “Mihai Eminescu” a Hotelului Astoria din Iași a avut loc luni, 26 noiembrie, lansarea oficială a ”Parteneriatului Transfrontalier pentru Dezvoltarea Afacerilor din Agricultură”, care are ca scop principal realizarea parcului agroindustrial ”Transagropolis”, investiție inclusă pentru finanțare în Programului Operaţional Comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013.  Valoarea totală a proiectului este de 4.313.344,19 de euro, din care 2.783.401,01 de euro fonduri europene nerambursabile, iar 1.529.943,18 de euro reprezintă cofinanţarea asigurată de Consiliului Judeţean Iaşi. Contractul de finanţare a investiției a fost semnat în luna mai a acestui an, în prezent aflându-se în derulare procedura de licitație privind elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului. Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni de la semanrea contractului cu firma care va fi desemnată drept câștigătoare a licitației. Investiţia va fi realizată pe o suprafaţă de două hectare, pe raza comunei Leţcani. Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea infrastructurii de marketing agricol în scopul îmbunătățirii performanțelor economiei din zona transfrontalieră. Grupul țintă îl reprezintă producătorii agricoli (companii private, asociații agricole, organizații de producători individuali) și firmele din domeniul agro-alimentar din județul Iași. Beneficiarii direcţi ai Parcului agroindustrial ”Transagropolis” sunt: Consiliul Județean Iași, Consiliul Local Lețcani, Consiliul Raional Ungheni (Republica Moldova), Consiliul Raional Făleşti (Republica Moldova), Administrația Regională de Stat Vinnytsa (Ucraina), Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Iași şi Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iași. Rezultate principale ale investiţiei vor fi: spațiu de producție principal (spațiu pentru linii de procesare, spațiu desfacere și prezentare), Centru de Suport pentru Afaceri, amenajări exterioare (alei betonate, parcări pentru 40 autoturisme, 20 camioane și masini de transport de capacitate / tiruri, gard / împrejmuire, utilități: electricitate, alimentare cu apă, canalizare). Rețeaua transfrontalieră în domeniul agro-alimentar va sprijini și dezvolta cooperarea în domeniul agro-alimentar (schimburile comerciale, schimburile științifice, consultanța și transferul de know-how etc.).  Conform cererii de finanţare, funcţiunile propuse ale proiectului vor fi: hală/piață de gros?depozit, administrația Transagropolis/birouri (consultanță agricolă, credit agricol etc.) și showroom, parcare/showroom exterior (pentru echipamente și utilaje), două loturi amenajate pentru concesionare/închiriere către firmele care doresc să-și construiască hale/sediu în Transagropolis. Prezent la evenimentul care a avut loc la Hotelul ”Astoria”, președintele Consiliului Județean (CJ) Iași, Cristian Adomniței, a subliniat importanța deosebită a unei astfel de investiții, care va permite, în final, dezvoltarea unei infrastructuri puternice de valorificare a produselor agroalimentare din zona Moldovei. ”Realizarea Parcului agroindustrial Transagropolis este un proiect foarte important pentru județul Iași, care va crea infrastructura necesară pentru o mai bună valorificare a produselor agricole din această regiune. Cea mai mare problemă cu care se confruntă fermierii ieșeni, la această oră, o reprezintă imposibilitatea acestora de a-și putea comercializa marfa în marile lanțuri de magazine pe tot parcursul anului. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că fermierii nu pot produse legume și fruncte proaspete pe tot parcursul anului, astfel încât supermarket-urile să poată fi aprovizionate cu aceste produse și în timpul sezonului rece.  Însă această stare de lucruri se va putea schimba, odată cu realizarea Parcului agroindustrial Transagropolis de la Lețcani, a căreu suprafață urmează să fie ulterior extinsă”, a declarat președintele CJ Iași.    

 

Filed in: Administrație

Comments are closed.

;