Școala pentru valori autentice

Aflat în cea de-a doua lună de desfășurare, proiectul Școala pentru valori autentice, inițiat la începutul anului școlar 2017-2018 de către Inspectoratul Școlar Județean Iașia propus Responsabilitatea ca temă pentru activitățile extracurriculare desfășurate în luna noiembrie

În competiție s-au înscris 94 de unități de învățământ din județ, din mediul rural și urban, reprezentând un număr mult mai mare fata de prima lună – octombrie, cand s-au inscris 56 de școli.  In urma derularii unor activități inedite și complexe au fost desemnate, pe nivel de studiu, școlile câștigătoare ale titlului simbolic promovat prin valoarea lunii octombrie. În lista școlilor participante regăsim instituții care au fost implicate activ și în luna octombrie, promovând Punctualitatea prin activități creative și cu impact educativ pentru elevi (Școala Primară Carol I, Școala Gimnazială “Al.Vlahuță” Iași, Școala Gimnazială „Titu Maiorescu” Iași, Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” Iași,  Școala Gimnazială Bârnova, Școala Gimnazială GrozeștiȘcoala Gimnazială “Al. I. Cuza” Podu Iloaiei,  Liceul Teoretic “M. Costin” PașcaniColegiul Economic Administrativ IașiLiceul Teoretic „V. Alecsandri” IașiColegiul Tehnic “Gh. Asachi Iași etc.), dar și un număr impresionant de noi școli participante atât din mediul urban, cât și din rural: Colegiul Național Iași,  Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” IașiColegiul Tehnic “D. Leonida” IașiLiceul de Informatică „Gr. Moisil” IașiColegiul Pedagogic „Vasile Lupu” IașiȘcoala  Gimnazială Deleni, Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducăneni). Și numărul grădinițelor participante a crescut, patru instituții preșcolare aspirând la titlul Grădinița ResponsabilitățiiS-au evidențiat școlile care au valorizat contribuţia  fiecăruia, oferind ocazii de participare activă şi responsabilă a elevilor în viaţa şcolii sau a comunităţii, prin activități ingenioase și creative, cum ar fi dezbateri, colaje, expoziții de desene, distribuire de flyere cu mesaje pe tema responsabilității, lectoratele cu părinții, ore desfășurate în cadrul activității de dirigenție, activităţi de voluntariat, campanii de informare, de protecţie a mediului, vizite la instituții juridice, intreprinderi private, cămine de copii/bătrâni, concursuri, activităţi culturale, realizarea de imagini filmate în școală și comunitate, reportaje TV. Astfel, școlile câștigătoare au propus experienţe de învăţare integratoare şi comprehensive, căi inedite și diverse de formare  și motivare a responsabilității în viața de zi cu zi, manifestate prin  comportament, limbaj, atitudine, decizii în realția cu semenii, cu școala, cu familia și cu mediul înconjurător . 

Comisia de evaluare formată la nivelul I.S.J. Iași a avut o sarcină dificilă în desemnarea școlilor câștigătoare, deoarece numărul școlilor participante la competiție a fost mult mai mare decât în luna precedentă, iar tema – foarte ofertantă pentru organizarea activităților educative. Criteriile de evaluare au contribuit la departajarea școlilor prin numărul de activități implementate, numărul actorilor educaționali și al partenerilor implicaţi, impactul asupra comunității școlare, originalitatea și relevanța activităților, precum și modalitățile de promovare în comunitate. Așadar, instituțiile desemnate câștigătoare în competiția lunii noiembrie pentru titlul simbolic Școala Responsabilității sunt:Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Iașila ciclul  gimnazial – mediul urbanȘcoala Gimnazială Prisacanila ciclul  gimnazialmediul rural; Liceul Tehnologic Economic “Virgil Madgearu” Iași, la ciclul liceal. Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Iași este desemnată Grădinița Responsabilității, deoarece a reușit să implice toți copiii și profesorii de învățământ preșcolar în activități variate de formare a deprinderilor responsabile pentru o viață sănătoasă, prin alimentație, sport, ecologie, grijă față de semeni, educație rutieră, comunicare, în parteneriat cu alte grădinițe și școli, ONG-uri și televiziuni locale.  

Cele mai multe școli au apreciat că în urma derulării pragramelor educative din luna noiembrie, elevii au devenit mai toleranți, mai respectuoși, mai responsabili pentru faptele lor și mai receptivi la problemele comunității în care trăiesc.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;