Companiile din Iași încurajează tinerii să se specializeze în domenii tehnice

Compania IULIUS continuă seria acțiunilor din cadrul programului „Iași – orașul viitorului tău”, prin care promovează orașul la nivel regional ca centru educațional și al performanței. Recent, a fost inițiată o nouă colaborare între mediul universitar și cel de business, cu scopul de a încuraja elevii să se specializeze în domeniul tehnic.

În prezent, mediul de business se implică într-o campanie de notorietate pentru Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI), după ce a sprijinit în această primăvară caravanele regionale ale Universității „Alexandru Ioan Cuza” și Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa”. Demersul comun are scopul de a încuraja tinerii să opteze pentru studii universitare într-un domeniu tehnic și de a-i ajuta să se familiarizeze cu oportunitățile de carieră pe care le oferă companiile din oraş. „Fiecare dintre noi învață pentru a se bucura de reușite profesionale ca angajat la o companie de succes. Ca elev, poți afla cum să devii angajatul unei asemenea companii, absolvind una dintre facultățile Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași. Prin parteneriatul TUIASI – IULIUS, campania de notorietate TUIASI oferă în egală măsură atât mărturiile studenților noștri, cât și ale absolvenților, acum angajați la companii în plină dezvoltare și colaboratoare permanente ale universității. Astfel, viața poate deveni așa cum îți dorești”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, Rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”.

Campania de notorietate susținută de compania IULIUS se desfășoară în două etape, pe parcursul sesiunilor de admitere la TUIASI, din iulie și septembrie. În prima fază, tinerii află, prin intermediul unor testimoniale ale actualilor studenți, ce vor învăța în anii de studiu, cum se desfășoară practica și care sunt facilitățile din Campusul Tudor Vladimirescu. Pe lângă promovarea în mediul online, la Iulius Mall Iași va fi organizată o expoziție cu machete vizuale ce includ testimonialele viitorilor ingineri.

Viitorii studenți vor cunoaște şi o parte dintre angajatorii care le pot oferi o carieră după absolvire. Mai exact, 12 profesioniști, din zece companii, le vor transmite prin intermediul unor materiale de promovare cât de interesantă și inovativă este activitatea lor și performanțele pe care le pot obține. Continental, E.ON, Delphi Technologies, Atexis, Gemini CAD Systems, Arcadis, Conest, RanconApaVital și Chimcomplex sunt companiile care s-au alăturat campaniei și ale căror profiluri corespund celor 11 facultăți din cadrul TUIASI. Tinerii au prilejul de a descoperi exact ce presupune meseria pentru care au optat inclusiv printr-o expoziție găzduită în Atrium Palas Mall. „Delphi Technologies Iași promovează știința, utilizând echipamente de producție de ultimă generație și standarde de înaltă calitate pentru produse și pentru ingineria de produs. Acestea sunt realizabile doar prin angajarea celor mai buni ingineri, bine pregătiți, dedicați muncii lor și care fac diferența. Parteneriatul cu Universitatea „Gheorghe Asachi” este cel mai bun exemplu de colaborare între industrie și instituțiile educaționale. În ultimii 10 ani, Delphi Iași a angajat peste 500 de absolvenți ai Universității”, a declarat Jaume Roquet, Site Director Delphi Technologies Iași.

„Prin intermediul oportunităților atractive de dezvoltare pe care le oferim, urmărim să atragem studenți și tineri profesioniști al căror obiectiv este să exceleze în domeniul ingineriei și arhitecturii. Oferind internship-uri cu un program flexibil pentru a încuraja finalizarea studiilor, reinvestim în comunitate. Studenții care participă la programele noastre de training au, ulterior, șansa de a se alătura companiei și de a lucra alături de cei mai buni specialiști din lume, pe proiecte de anvergură și renume mondial. Pregătind studenții și absolvenții să devină parte din noua generație de specialiști, dorim să atragem oameni talentați, cu viziune, creativi și ingenioși, și să le oferim sprijinul necesar pentru a participa la transformarea digitală a companiei noastre”, a spus Jan Stappaerts, Managing Director Arcadis Project Engineering

În cea de-a doua etapă a campaniei, promovarea va fi extinsă la nivel regional, mesajele ajungând și la tinerii din județele învecinate, prin intermediul unor expoziții organizate în liceele din regiunea de nord-est.

Proiectul „Iași, orașul viitorului tău” se dorește a fi o inițiativă a întregii comunități, care să contribuie la crearea unei platforme active de dialog între studenți, mediul universitar și cel de business. Programul include activități precum: conferințe, caravane regionale, prezentări ale ofertei locurilor de muncă, întâlniri cu ONG-urile studențești, sesiuni de training specializate și multe altele. 

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;