5:13 pm - Tuesday April 19, 4118

A doua mobilitate Erasmus+ din cadrul proiectului De astăzi merg la școală!, implementat de Școala Gimnazială “Petru Rareș”, Hîrlău

O delegație formată din 4 profesori de la Școala Gimnazială “Petru Rareș”, Hîrlău, a participat în perioada 6 – 12 aprilie 2019 la al doilea flux de mobilitate din cadrul proiectului ­”De astăzi merg la școală. Adoptarea de bune practici europene-strategie în prevenirea și combaterea fenomenului părăsirii timpurii a școlii”, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+.

Cursul de formare “Coaching in educational contexts to reduce early school leaving” a fost furnizat de Cervantes Training, Alcala de Henares, Madrid, Spania și avut ca obiective: reducerea nivelului de stres şi dezvoltarea de abilităţilor necesare pentru a gestiona emoţiile negative; crearea de strategii privind modul de a face faţă comportamentului violent sau agresiv şi eliminarea acestuia; înţelegerea de către participanţi a cauzelor problemelor de sănătate fizică şi mentală în cadrul profesiei didactice; ameliorarea relaţiilor interpersonale în mediul şcolar; identificarea şi limitarea convingerilor negative, transformarea lor în convingeri pozitive şi justificative – analiza agresiunii, comportamentului agresiv, a violenţei fizice şi verbale; depăşirea anxietăţii în sala de clasă – a învăţa o varietate de instrumente şi resurse pentru a le aplica în clasă în vederea creării stării de bunăstare; reducerea abandonului școlar.

Stagiul de formare s-a derulat în context european, reunind un număr de 26 de profesori din 4 țări diferite: România, Finlanda, Austria și Turcia.

Temele abordate au vizat pe de o parte prezentarea politicilor Uniunii Europene privind abandonul școlar timpuriu și pe de altă parte furnizarea de tehnici de eliberare emoțională EFT – Emotional Freedom Techniques, utilizate cu succes de școlile europene în prevenirea și combaterea  abandonului școlar.

Participanții la curs au dobândit competențe specifice cunoașterii și identificării emoțiilor elevilor precum și crearea de strategii inovatoare pentru a crea o stare de bine în mediul școlar, abilități de comunicare interpersonală și comunicare în limba engleză.

De asemenea, beneficiarii au avut oportunitatea de a cunoaște istoria și cultura orașului Alcala de Henares, vizitând principalele obiective culturale: Universitatea Cervantes, fondată în 1498 de Cardinalul Cisneros, Casa memorială Cervantes, Piața Cervantes.

Dezvoltarea și cooperarea europeană prin intermediul programului Erasmus+ promovează cadrele didactice participante la stagii de formare și contribuie la îmbunătățirea competențelor personale și profesionale, pentru susținerea unui învățământ de calitate.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;