5:13 pm - Sunday April 20, 8769

Primăria a reactivat planul de măsuri pentru diminuarea efectelor provocate de caniculă

Întrucât prognozele meteorologice anunță în continuare temperaturi ridicate, primarul Mihai Chirica a dispus Comitetului Local pentru Situații de Urgență să reactualizeze și să aplice planul de măsuri pentru diminuarea efectelor provocate de vremea caniculară asupra populaţiei din Municipiul Iaşi.

Iată măsurile incluse în planul menționat:

  1. Identificarea şi evidenţierea persoanelor cu dizabilităţi, boli cronice, posibilităţi materiale şi financiare reduse, în vederea acordării de ajutor, inclusiv apă minerală, sucuri şi fructe

            Termen: Permanent

            Răspunde: Direcţia de Asistenţă Socială

  1. Societăţile furnizoare de utilităţi publice trebuie să doteze punctele de încasare a facturilor cu echipamente de climatizare şi dozatoare de apă

            Termen: Permanent

            Răspund: Conducătorii societăţilor furnizoare de utilităţi publice

  1. Verificarea bunei funcționări de către SC ApaVital SA Iaşi a celor 15 cişmele (fântâni stradale) în locurile:
  • Parcul Copou – 3 buc.
  • Rond Târgu Cucu (Stație CTP „Golia”) – 1 buc.
  • Parcul Expoziției – 1 buc.
  • Esplanada Oancea – 2 buc.
  • Parcul Teatrul Național – 1 buc.
  • Cinematograf Victoria – 1 buc.
  • Esplanada Costache Negri – Piața Elenismului – 1 buc.
  • Piata Voievozilor – 1 buc.
  • Stație CTP Liceul de Chimie – 1 buc.
  • Parcul Șahiștilor (Podu Roș) – 1 buc.
  • Bd. Carol I – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – 1 buc.
  • Str. Clopotari (Nicolina) – 1 buc.

            Termen: Urgent

            Răspunde: SC ApaVital SA Iaşi

  1. Asigurarea distribuţiei de apă potabila de către SC ApaVital SA Iaşi în zonele din municipiu care nu sunt racordate la sistemul centralizat de distribuţie a apei potabile şi ale căror surse de alimentare cu apă potabilă au scăzut / secat

            Termen: Ori de câte ori situaţia o impune

            Răspunde: SC ApaVital SA Iaşi

  1. Monitorizarea de către Poliţia Locală si SC Salubris SA a cursurilor de apă de pe raza Municipiului în vederea protejării acestora împotriva poluării şi a depozitării gunoaielor

            Termen: Permanent

            Răspund: Poliţia Locală și SC Salubris SA

  1. Asigurarea de către Directia de Sănătate Publică Iași a cadrelor medicale la punctele de prim-ajutor organizate pe raza Municipiului Iaşi (la COD ROŞU)

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspund: Direcția de Sănătate Publică Iași

  1. Asigurarea de către Primăria Municipiului Iaşi a punctelor de prim-ajutor şi distribuire de apă rece către populaţie în centrele de cartier

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

Răspunde: Primăria Municipiului Iași

  1. Suplimentarea de către Poliţia Municipiului Iaşi şi Poliţia Locala Iasi cu agenţi a patrulelor pe timp de noapte

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspund: Poliţia Municipiului Iaşi și Poliţia Locală

  1. Agenţii de poliţie de la Poliţia Municipiului Iaşi şi Poliţia Locală vor intensifica măsurile pentru reţinerea cerşetorilor şi a persoanelor fără adăpost în vederea dirijării acestora spre adăposturi pe perioada caniculară.

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspund: Poliţia Municipiului Iaşi și Poliţia Locală

  1. Interzicerea circulaţiei autovehiculelor cu o sarcină mai mare de 7,5 tone pe raza Municipiului Iaşi între orele 10.00 și 20.00.

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspundă: Poliţia  Municipiului Iași – Biroul Rutier și Direcția Tehnică și Servicii Comunitare

  1. Punerea în funcţiune a fântânilor arteziene din municipiu, inclusiv pe timpul nopţii, până la ora 24.00.

            Termen: Permanent

            Răspund: Biroul Versanţi și SC Servicii Publice SA

  1. Atragerea activităţii organizațiilor neguvernamentale pentru supravegherea activă a persoanelor cu dizabilităţi, bolnavilor cronici, bătrânilor, precum şi a persoanelor cu venituri reduse

            Termen: Permanent

            Raspund: Direcţia de Asistenţă Socială și Biroul Relații cu Societatea Civilă

  1. Asigurarea de către SC Servicii Publice SA a bunei funcționări a cișmelelor existente în cimitirele de pe raza Municipiului Iaşi

Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspunde: SC Servicii Publice SA

  1. SC Compania de Transport Public (CTP) SA va asigura la capetele de traseu posibilitatea aprovizionării mijloacelor de transport în comun cu apă rece, iar Biroul Siguranţa Circulaţiei din cadrul CTP va monitoriza permanent mijloacele de transport în comun în vederea preluării persoanelor care necesită sprijin şi asistenţă medicală

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspunde: CTP

  1. Asigurarea în pieţele agroalimentare, bazar, târguri și oboare din Municipiul Iaşi a unor locuri speciale pentru furnizarea de apă potabilă

            Termen: la transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspunde: SC EcoPiața SA

  1. Admiterea comercializării produselor de către producătorii primari, în pieţele agroalimentare, numai până la ora 10.00

            Termen: la transmiterea şi pe perioada avertizării (la COD PORTOCALIU / ROȘU)

            Răspunde: SC EcoPiața SA

  1. Difuzarea informațiilor privind protejarea populației în timpul caniculei prin intermediul site-ului Primariei Municipiului Iași și a altor canale de comunicare

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizărilor (începând de la COD GALBEN)

            Răspund: Primăria Municipiului Iași și SC EcoPiața SA

  1. Intensificarea controalelor în pieţe şi la comercianţii stradali de produsele alimentare perisabile

            Termen: Permanent

            Răspund: Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și Poliţia Locală

  1. Asigurarea permanenţei de către Centrul Operativ al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă (format din angajaţii Biroului de Protecţie Civilă) pe toată perioada avertizării, în conformitate cu atribuţiile care revin din OUG nr. 21 / 2004

            Termen: Permanent

            Răspunde: Biroul de Protecţie Civilă

  1. Comunicarea coordonată spre / de la regiile, societăţile, direcţiile, serviciile şi ONG-urile implicate în acţiunile de limitare a efectelor directe şi colaterale ale caniculei asupra populaţiei

            Termen: Pe perioada avertizării

            Răspunde: Toţi conducătorii acestora.

  1. Asigurarea legăturilor operative (privind informarea reciprocă) privind primirea şi transmiterea de informaţii între Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă

            Termen: Permanent

            Răspunde: Centrul Operativ al Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă

  1. Suplimentarea fondurilor alocate Direcţiei de Asistenţă Comunitară pentru situaţiile de deces cauzate de caniculă în vederea înhumării persoanelor fără resurse financiare şi materiale

            Termen: Pe perioada avertizării

            Răspunde: Direcţia de Asistenţă Comunitară

  1. Transmiterea pentru informarea populaţiei prin mass-media a tuturor măsurilor şi hotărârilor luate de către Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă şi a factorilor cu responsabilităţi în actiunile de limitare a efectelor caniculei

            Termen: La transmiterea şi pe perioada avertizării

            Răspunde: Primăria Municipiului Iași

  1. Încheierea unui protocol de colaborare cu Crucea Roșie – Filiala Iași privind asigurarea cu personal voluntar instruit pentru rezolvarea situaţiilor de asistenţă a persoanelor în situații de caniculă a punctelor de prim ajutor (la COD GALBEN / PORTOCALIU, în intervalul orar 10.00 – 16.30) în centrele de cartier (Păcurari: tel. 0232.276.787, Nicolina: tel. 0232.227.517, Tătărași: tel. 0232.277.310, Alexandru cel Bun: tel.0232.253.160, Frumoasa: tel. 0232.223.031)

            Răspunde: Biroul de Protecţie Civilă

  1. Evaluarea post caniculă şi îmbunătăţirea capacităţii de management pe baza experienţei acumulate (ce a funcţionat, ce nu a funcţionat, cauzele disfuncţionalităţilor şi măsuri corective, diseminarea concluziilor, evaluarea impactului perioadei caniculare)

            Termen: După încetarea perioadei caniculare

            Răspunde: Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;