Mobilitate Erasmus+ la Praga, în Republica Cehă

O delegație formată din cadrele didactice: Cărăbuș Georgeta, Ciobanu Petronela, Găină Adriana și Maftei Iulian, de la Școala Gimnazială “Petru Rareș” din Hârlău a participat în perioada 17-23 iunie 2019 la a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ De astăzi merg la școală. Adoptarea de bune practici europene – strategie în prevenirea și diminuarea fenomenului părăsirii timpurii a școlii.

Mobilitatea intitulată Practical Approaches to Early School Dropout Prevention s-a desfășurat la Praga, a reunit profesori din 2 țări europene (România și Cehia) și a avut drept obiective: identificarea factorilor care contribuie la părăsirea timpurie a școlii, oferirea de instrucțiuni pas cu pas despre cum pot școlile să identifice elevii în risc de abandon când încă mai este timp pentru a interveni, încurajarea implicării părinților în activități de prevenire a abandonului școlar, informarea elevilor în legătură cu impactul și consecințele abandonului școlar, construirea unor relații pozitive între părinți, școală și reprezentanții comunității, aplicarea unor metode de predare-învatare care cresc productivitatea învățării și ajută la prevenirea părăsirii timpurii a școlii, întâlnirea cu colegi de diferite naționalități din cadrul UE, implicarea în experiența de învățare interculturală și schimbul de idei.

Activitățile au fost diverse: work-shop-uri Prevention, Intervention, Compensation: Set of core principles and their application into the practice”, Examples of Good Practices from different European Countries, Practical Exercises aimed at strengthening young peoples’self-esteem, Practical Exercises for students with Special Education Needs, Effective Teaching Methods and Strategies for preventing the early school dropout: Cooperative Learning, Inquiry-Based Learning, Using ICT tools, School and Parental Involvement: Dialogue and Cooperation, The risk of ESL in a multicultural environment: problems and solutions, Effective Strategies for Conflict Resolutions in the classroom, precum și activități culturale: vizite la Castelul Praga și Biserica Loreta, vizită la Grădinița Ministerului Agriculturii din Cehia.

Prin toate informațiile oferite și activitățile practice derulate în cele 7 zile, cursul a urmărit ca fiecare participant să dobândească cunoștințe teoretice și practice privind părăsirea timpurie a școlii; să creeze un mediu de învățare mai atractiv pentru elevi, utilizând metode interactive și să își îmbunătățească abilitățile de comunicare interpersonală și de comunicare în limba engleză.

Pe lângă activitățile teoretice și practice desfășurate pe tema abandonului școlar, organizația furnizoare de formare a oferit participanților oportunitatea de a-și lărgi orizontul cultural prin vizitarea diferitelor obiective turistice și prin vizitarea unei instituții de învățământ.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;