USLIP Iaşi acuză MEN de încălcarea separaţiei puterilor în stat

Ministerul Educației Naționale a solicitat unităților școlare din județul Iași recalcularea diferențelor și o nouă situație pentru plata dobȃnzilor pentru banii datoraţi cadrelor didactice. “Deși Direcția Juridică din Minister era cea care trebuia să clarifice sintagma ,,dobȃndă legală” în litera și spiritul legii și a hotărȃrilor judecătorești, s-a preferat aruncarea abuzivă a responsabilității, prin Ordinul 4004/2019, către Inspectoratele Școlare, Consiliile de Administrație din școli și liderii de sindicat. Unitățile școlare și-au asumat calculul în temeiul O.G. 13/2011, care reprezintă fundamentul lămuritor pentru sintagma ,,dobȃndă legală”, consideră reprezentanţii Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) – filiala Iaşi, care acuză Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Educației Naționale că “au incitat la nerespectarea hotărȃrilor judecătorești, prin presiuni verbale și prin adresa nr. 471176/03.04.2019, pe care au trimis-o în teritoriu, la finalul acesteia se opinează că ,,…ar trebui acordată în temeiul titlurilor executorii dobȃnda remuneratorie”. “MEN a exercitat presiuni directe asupra IŞJ IAȘI, telefonic, pentru a trimite doar suma care reprezenta cuantumul calculului dobȃnzii remuneratorii, adică cea mai mică componentă și cea mai convenabilă financiar pentru ei”, afirmă prof. Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP – filiala Iaşi, care a adăugat că organizaţia sindicală pe care o reprezintă are aproximativ 80 lămuriri de dispozitive, din 220 introduse, prin care Tribunalul Iași a clarificat faptul că prin termenul de ,,dobȃndă legală” se înțelege acordarea dobȃnzii penalizatoare sau a dobȃnzii penalizatoare și remuneratorie. USLIP IAȘI a dat în judecată Ministerul Educației Naționale în vederea modificării în parte a Ordinului 4004/2019 și a introdus o altă acțiune tot împotriva aceleiași instituții, fundamentată pe Legea 544/2001 prin care solicităm obligarea ministerului la furnizarea informațiilor de interes public ce vizează maniera în care s-au alocat fonduri pentru plata dobȃnzilor la nivel național. “A devenit o tradiție ca funcționarii din MEN și MFP să interpreteze legi și hotărȃri judecătorești după bunul plac și să trateze sindicatele drept entități nerelevante. Avem nenumărate exemple pe alte spețe – pe care le vom înainta și Comisiei Europene, așa cum am promis – unde arătăm prejudicierea și încălcarea gravă a drepturilor salariaților din învățămȃntul preuniversitar. Acest fenomen demonstrează încălcarea gravă de către puterea executivă – Guvernul Romȃniei prin Ministerul Educației Naționale și Ministerul Finanțelor Publice, a principiului separației puterilor în stat conform articolului I, alineat 4, din Constituția Romȃniei: ”Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale”.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;