Proiect de promovare a Iaşului, iniţiat de Palas şi Iasi City Tour

Un grup de ghizi de turism din România se află în aceste zile Iaşi, unde participă la un seminar de formare continuă  cu tema „Palatele Iaşului şi vinul de Cotnari”, susţinut de Florin Bărhălescu, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în acest domeniu, promotorul unor numeroase proiecte turistice din judeţul Iaşi şi regiunea Moldovei. Pe parcursul şederii la Iaşi, grupul de ghizi, care cuprinde în total 24 de persoane, a vizitat o parte din cele mai importante obiective turistice din capitala Moldovei şi din împrejurimi (Palatul Culturii, Teatrul Național „Vasile Alecsandri”, Bojdeuca lui Ion Creangă, Palatul Roznovanu, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu”, Muzeul Mitropolitan, Palatul Cuza de la Ruginoasa, Castelul Sturza de la Miclăușeni, dar și crama de la Cotnari, la care s-a adăugat Ansamblul Palas), declarându-se cu adevărat fascinanţi de ceea ce au văzut. Programul oaspeţilor la Iaşi a inclus şi participarea acestora la evenimentul de promovare a turismului „THE BEST OF IAȘI”, o inițiativă a Ansamblului Palas și Iași City Tour, care s-a desfăşurat, miercuri, 19 februarie, în Sala „Mozart” a Congress Hall de la Palas Iaşi. Întâlnirea a avut ca scop, printre altele, crearea unei platforme de dialog cu ghizii de turism din alte orașe ale țării, privind percepția lor și a turiștilor asupra Iașului. Ghizilor le-au fost prezentate, cu această ocazie, pe lângă Ansamblul Palas, inițiative locale care încurajează turismul festivalier, cum ar fi, de exemplu, Romanian Creative Week, Afterhills și LightUp Festival. „Odată cu construcţia Palas-ului, dinamica Iaşului s-a schimbat foarte mult, oraşul devenind, brusc, o destinaţie preferată a turiştilor atât pentru vizitarea obiectivelor istorice şi culturale cât şi pentru shopping. Majoritatea turiştilor care vizitează Iaşul pe parcursul anului sunt turişti de business, însă, mai ales pe timpul verii, oraşul este invadat de turişti care doresc să admire, în primul rând, monumentele istorice şi obiectivele culturale inegalabile ale capitalei Moldovei”, a declarat Florin Bărhălescu, care a adăugat că numărul turiştilor străini, în primul rând, dar şi al celor români, care au vizitat în ultimii ani Iaşul a crescut semnificativ, în principal datorită extinderii Aeroportului. În continuare, oaspeţilor le-a fost prezentat un material despre Ansamblul Palas, obiectv urbanistic şi arhitectural despre care se spune, pe bună dreptate, că reprezintă “inima oraşului”. Potrivit reprezentanţilor Iulius Management Center, după Palatul Culturii, Ansamblul urbanistic Palas este cel mai vizitat obiectiv de către turiştii care vin la Iaşi, de la deschidere, în anul 2012, şi până în prezent, acesta atrăgând un număr de peste 19,1 milioane de turişti. Cu o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi, parcul din interiorul Ansamblului Palas este unul dintre obiectivele care atrag cei mai mulţi vizitatori. Pe lângă priveliştea deosebită de care aceştia se pot bucura admirând latura de sud a Palatului Culturii, cei care vizitează parcul Palas au posibilitatea de a participa, în calitate de spectatori, la numeroase evenimente artistice şi musicale. Pe lângă punctele de belle-vu, care oferă o privelişte spectaculoasă a oraşului, Palas-ul pune, de asemenea, la dispoziţia turiştilor nu mai puţin de 17 locaţii de relaxare, şase locaţii premium, unde aceştia pot lua masa, precum şi o scenă imensă unde au loc anual evenimente de amploare, cum ar fi concerte de muzică, festivaluri tematice, expoziţii dintre cele mai diverse sau vizionarea de producţii cinematografice de ultimă oră. Pe termen scurt, reprezentanţii Iulius Management Center şi-au propus ca ţintă extinderea turismului de eveniment de la Palas. Astfel, pentru acest an, Palas propune trei evenimente deosebit de interesante, unele dintre ele în premieră. Este vorba despre Romanian Creative Week, Afterhills şi LightUp Festival. Prezentă la lucrările seminarului de formare profesională a ghizilor turistici din România, care se desfăşoară în aceste zile la Iaşi, creatoarea de modă Irina Schrotter, iniţiatoarea proiectului Romanian Creative Week (RCW), evenimenrt care se va desfăşura în perioada 7 – 10 mai la Palas, a declarat că RCW se doreşte a fi o continuare, după exact zece ani, a Romanian Fashion Week, festival de modă care a reprezentat rampa de lansare pentru tinerii designeri români, dar şi un bun prilej pentru creatorii de modă consacraţi de a-şi expune creaţiile, la care se adaugă o serie de alte evenimente conexe (festival de artă digitală, expoziţii gastronomice, concerte diverse, etc.) care să pună în valoare clădirile simbol ale Iaşului şi monumentele istorice ale capitalei Moldovei.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;