Managementul plăţilor în afacerile internaţionale

Camera de Comert si Industrie Iasi, în parteneriat cu Institutul Bancar Român, organizează Seminarul MANAGEMENTUL PLATILOR ÎN AFACERILE INTERNATIONALE, in perioada 11-12 iulie 2013, la sediul Camerei de Comert din Iasi, B-dul Carol I nr. 27, Dealul Copou.

Seminarul prezinta caracteristicile modalitatilor de plata utilizate în decontarea operatiunilor de export-import si criteriile care stau la baza selectarii celei mai avantajoase solutii. Multe dintre firmele românesti actioneaza în comertul international atât de pe pozitie de exportator, cât si de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe  care îl are o firma atunci când intentioneaza sa intre într-o tranzactie cu un partener extern.

Optiunea în contractul extern pentru o anumita tehnica de decontare, trebuie corelata si cu conditia de livrare, documentele comerciale si finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garantie bancara etc. De asemenea, se vor explica metodele prin care o tranzactie riscanta poate fi transformata într-o tranzactie sigura pentru ambii parteneri comerciali.

Participantii la seminar vor afla care sunt responsabilitatile exportatorilor si importatorilor conform reglementarilor internationale ale Camerei de Comert International de la Paris (INCOTERMS 2010, Publicatia 600 privind acreditivele documentare, Publicatia 522 privind incasso-urile si Publicatia 758 privind garantiile la cerere) si cum, prin alegerea celei mai optime modalitati de plata si/sau garantare, se pot derula afaceri eficiente si sigure.

Participanti
Persoanele care activeaza în departamentele operationale de export, import, marketing, financiar-contabil, juridic, transportatori, asiguratori, declaranti vamali etc.
Fundamentarea conceptelor teoretice se va realiza prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operatiunilor de plati si garantii în derularea operatiunilor de export-import.

Tematica
• Modalitatile de decontare a tranzactiilor în comertul international – avantaje si dezavantaje.
• Garantarea prestatiilor si a platilor într-un contract comercial international.
• Scopul si aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilitatilor si riscurilor; noutatile aduse de Incoterms 2010  (în vigoare de la 1 ian. 2011); impactul INCOTERMS asupra contractului comercial international.
• Documente comerciale si financiare utilizate în comertul international – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obtinute prin utilizarea lor.
• Acreditivul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare, clasificare, controlul documentelor în utilizarea acreditivului documentar, avantaje/dezavantaje si elemente noi aduse de Publicatia nr. 600 a ICC, în vigoare de la 1 iulie 2007 (versus Publicatia nr. 500).
• Incasso-ul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare, clasificare, cai si metode de atenuare a riscului de plata la incasso, Publicatia nr. 522 a ICC.
• Dispozitia de plata externa: caracteristici, clasificari, mecanism de derulare.
• Scrisoarea de garantie bancara: concept, elemente, tipuri de scrisori de garantie bancara utilizate în operatiunile de export-import, în functie de etapa în care se afla derularea tranzactiei, elemente noi aduse de Publicatia nr. 758 a ICC, în vigoare de la 1 iulie 2010 (versus Publicatia nr. 458).

Materiale-suport
Informatiile vor fi prezentate în format .ppt si transpuse într-un suport informational tiparit.

Program 11 si 12 iulie 2013
09.15-09.30 – Sosirea participantilor
09.30-11.30 – Sesiune de lucru
11.30-12.00 – Pauza de cafea
12.00-14.00 – Sesiune de lucru
14.00-15.00 – Prânz (bufet suedez)
15.00-17.00 – Sesiune de lucru

Lector
Gabriela Hârtescu
– Doctor în Economie – specializarea Finante.
– Director General al Institutului Bancar Român.
– Expert în comertul international, cu o experienta de peste 15 ani în training.
– A sustinut seminarii pentru specialistii din banci, institutii financiare ne-bancare si companii pe teme legate de: decontari externe, garantii bancare în comertul international, surse alternative de finantare a operatiunilor de export-import, introducere în banking, bancile si operatiunile bancare, instrumente de plata etc.

Taxa de participare (TVA inclus)
– 1.049 lei pentru un participant;
– 944 lei/persoana pentru 2-3 participanti din aceeasi firma/organizatie;
– 891 lei/persoana pentru 4+ participanti din aceeasi firma/organizatie.

Înscrierea si plata taxei de participare
Relatii suplimentare si înscrieri: Camera de Comert si Industrie Iasi, tel.: 0232.268001, fax: 0232.214530, e-mail: cciasi@cciasi.ro, persoana de contact: Sorin Gheorghiu, Sef Departament Sprijinirea Afacerilor.
Plata se poate face în numerar la sediul Camerei de Comert din Iasi, B-dul Carol I nr. 27, sau prin virament în contul IBAN: RO73BRDE240SV08357962400 BRD-GSG Iasi.

Va rugam sa aveti amabilitatea de a ne transmite confirmarile de participare în scris – click pentru Formularul de participare (http://www.cciasi.ro/doc/seminar_Managementul_platilor_in_afacerile_internationale.doc) – si confirmarea platii (copia OP-ului), la fax: 0232.214530 sau e-mail: cciasi@cciasi.ro, cel mai târziu pâna la data de 04 iulie 2013.

Filed in: Economic

Comments are closed.

;