Subiecte cu grad mediu la proba de limba și literatura română, la Examenul de Evaluare Națională

Absolvenții claselor a VIII-a au susţinut marți, 25 iunie, proba scrisă la disciplina ”Limba şi literatura română”, în cadrul Examenului de Evaluare Națională – sesiunea 2013. Conform datelor oficiale, centralizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Iași, în cele 187 de centre de examen au fost înscriși 6.952 de candidați, din care au absentat 182, prezența elevilor fiind de 97,38 %. Teza s-a desfășurat în intervalul orar 9.00 – 11.00, fără incidente deosebite, anunță reprezentanții IȘJ Iași, niciun elev nefiind eliminat din examen. După cum a declarat prof. Mihai-Cezar Zaharia, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școalr Județean (IȘJ) Iași, varianta de subiect extrasă a purtat numărul 10, aceasta fiind una accesibilă și echilibrată, care a respectat exigențele curriculare pentru învățământul gimnazial, prevederile programei de examen, precum și structura oficială, anunțată de Centrul Național de Evaluare și Examinare din cadrul Ministerului Educației Naționale, încă de la începutul anului școlar 2012-2013. Primul subiect, cu un total de 42 de puncte, a propus ca suport un fragment în proză, extras din opera ”Din durerile lumii”, de Alexandru Vlahuță, cerințele vizând competențe de înțelegere, explorare și și valorizare a textului literar, inclusiv caracterizarea unui personaj, la alegere, din fragmentul dat. Cel de-al doilea subiect, de 36 de puncte, a trebuit să valorifice un text nonliterar, extras de pe http://www.eucitesc.ro/, iar sarcinile de lucru verifică rigoarea cunoștințelor de vocabular, morfologie și sintaxă dobândite în anii de gimnaziu, precum și capacitatea de a redacta o compunere narativă (relatarea unei întâmplări, imaginare sau reale, petrecute în timpul unui concurs). În afara celor 10 puncte din oficiu s-au acordat 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări, distribuite pentru unitatea de compoziţie, coerenţa textului, registrul de comunicare, stilul și vocabularul adecvate conținutului, ortografie și punctuaţie. ”Considerăm că varianta extrasă are un grad mediu de dificultate, astfel încât să poată fi atinsă cu ușurință nota minimă de cinci, în timp ce elevii cu o pregătire temeinică, serioasă, să fie răsplătiți cu notele așteptate, criteriile de departajare la nivelul mediilor mari presupunând obișnuințe de lectură și interpretare a textelor din registre stilistice diferite”, a menționat prof. Mihai-Cezar Zaharia, inspector de specialitate în cadrul IȘJ Iași.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;