Linia de tramvai cuprinsă între fostul Bazar și stația ”Doi Băieți” va fi reabilitată cu fonduri europene nerambursabile

Vineri, 9 august, la sediul Primăriei municipiului Iași a fost semnat contractul privind implementarea proiectului de modernizare a reţelei de linii de tramvai în Polul de Creştere”, investiție în valoare de 47.442.859,85 lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile, contribuția de la bugetul propriu al municipiului ridicându-se la 1.788.608,33 lei (fără TVA). Proiectul, a cărui durată de implementare este de 31 de luni de la data semnării contractului de finanțare, presupune schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu în lungime totală de 9,9 km din municipiul Iași, care include tronsoanele cuprinse între fostul Bazar (Bd. Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Investiția urmează să fie realizaă de asocierea dintre Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import Export, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 28 iunie 2015. Din partea autorităților locale, contractual a fost semnat de primarul municipiului Iași, Gheorghe Nichita, iar din partea constructorului de către Marian Mândrilă, directorul general al SC Mari Vila Com SRL. ”Este cel de-al nouălea contract de lucrări, din totalul de unsprezece, pe care municipalitatea ieșeană îl semnează în cadrul Programului Operațional Regional (POR) și co-finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.  Este un proiect foarte mare, ambiţios şi care presupune un efort pe măsură, dar continuăm şi prin aceste investiţii programul de modernizare a transportului public cu tramvaiul”, a declarat primarul Gheorghe Nichita, care a precizat că respectivul contract va intra în vigoare în momentul în care firma câștigătoare a licitației va depune garanța de 10% din valoarea proiectului, potrivit legii. ”Foarte important este faptul că a fost prevăzută în contract o garanție de execuție de trei ani și o altă garanție tehnică de execuție, de zece ani. Asta înseamnă că, dacă în următorii zece ani de la finalizarea investiției apar disfuncționalități în utilizarea căii de rulare a tramvaielor, acestea vor trebui să fie suportate, în integralitate, de către constructor”, a menționat primarul. Șeful municipalității a spus că, în urma finalizării acestei investiții, care va demara, cel mai probabil, la jumătatea lunii septembrie, rețeaua de linii de tramvai a Iașilor va fi modernizată în proporție de peste 80%. ”Prin proiectul de modernizare a reţelei de linii de tramvai în polul de creştere urmărim să realizăm condiţii bune de călătorie cu tramvaiul, pe o infrastructură modernă. Sper ca ieşenii să înţeleagă că demersul nostru este de a eficientiza transportul public, pentru că prioritatea noastă este cetăţeanul Iaşului, care trebuie să beneficieze de o călătorie în condiţii excelente”, a declarat Gheorghe Nichita. La rândul său, Marian Mândrilă, directorul general al SC Mari Vila Com SRL, a anunțat că soluția tehnică care va fi adoptată în cazul modernizării celor 9,9 km de linii de tramvai, pe tronsonul cuprins între fostul Bazar și Doi Băieți este una de ultimăî generație, folosită cu mult success la reabilitarea  căii de rulare a tramvaielor din Capitală, dar și din Craiova ori Galați. Potrivit proiectului, suprafaţa totală a străzilor pe care se află traseul proiectat este de 144.590 metri pătraţi, din care suprafaţa estimată a fi ocupată prin realizarea lucrărilor este de 33.610 metri pătraţi şi cuprinde: Bulevardul Nicolae Iorga (între staţia de tramvai Bazar şi bulevardul Socola), Bulevardul Primăverii (între bulevardul Socola şi intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Ţesătura), Calea Chişinăului (intersecţia dintre Calea Chişinăului cu strada Ţesătura şi bulevardul Metalurgiei), Bulevardul Metalurgiei (între intersecţia cu Calea Chişinăului şi strada Vasile Lupu), Strada Vasile Lupu (de la intersecţia cu strada Ciurchi până la bulevardul Chimiei). Principalele beneficii ale investiției asupra comunitaţii se referă la creşterea calităţii vieţii locuitorilor municipiului Iaşi, îmbunătăţirea infrastructurii de transport, descongestionarea şi fluidizarea circulaţiei cu tramvaiul, creşterea mobilităţii populaţiei şi protejarea condiţiilor de mediu în zona de intervenţie, îmbunătăţirea siguranţei traficului prin modernizarea căii de rulare tramvai, reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructură rutieră, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de zece peroane noi, montarea a zece copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor, crearea de locuri de muncă durabile pentru populaţia locală. În acest moment, la nivelul municipiului, Iaşi calea de rulare tramvai are o lungime de 77,748 km (cale simplă), din care 28,674 km modernizaţi, 3,629 km în curs de modernizare. Alţi 8,157 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37,288 km până în 2015. 

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;