Peste o mie de ieşeni s-au înscris până acum pentru a primi finanţare în cadrul Programului “Rabla local”

Sesiunea de finanţare a programului de casare a autovehiculelor uzate, cu un grad ridicat de poluare, destinată solicitanţilor unităţi administrativ teritoriale (municipii, oraşe şi comune), cunoscut sub numele de “Rabla local”, va debuta vineri, 21 aprilie, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Cererile de finanţare din partea unităţilor administrativ teritoriale pot fi depuse în perioada 21 aprilie, ora 10.00 – 28 aprilie, ora 23.59, pe aplicaţia electronică pusă în acest scop la dispoziţie de AFM.

Programul “Rabla Local” prevede ca proprierii de vehicule mai vechi de 15 ani, cu norma de poluare de cel mult Euro 3 ar urma să primească pentru casarea mașinii, fără să fie obligați să cumpere una nouă, suma de 3.000 de lei, după cum urmează: 80% de la Administraţia Fondului pentru Mediu şi 20% de la primărie. În acest an, bugetul alocat Programului “Rabla Local” este de 240 de milioane de lei, sumă care ar acoperi scoaterea din circulaţie a peste 100.000 de maşini vechi.

Potrivit autorităţilor locale, la nivelul municipiului Iaşi se aşteaptă ca peste 2.000 de solicitanţi să aplice la acest program.

“Programul Rabla intră în funcţiune pe 21 aprilie, când va fi deschis primul apel din partea Ministerului Mediului pentru municipiile, oraşele şi localităţile care vor să se implice în acest proiect şi vor să extragă din circulaţie autovehiculele poluante, cu norma de mediu de cel mult Euro 3. În prima fază, la nivelul municipiului Iaşi am decis să aplicăm pentru un număr de 2.000 de vehicule. Deja, până la această oră, sunt înscrişi o mie de proprietari de astfel de vehicule şi sperăm ca până pe 21 aprilie să se mai înscrie şi alţii în acest program”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Potrivit acestuia, înscrierea pentru a putea beneficia de avantajele programului “Rabla local” nu este una deloc complicată.

“Procedura a fost emisă prin ordin de ministru şi nu este deloc complicată. În primul rând, este necesară dorinţa solicitantului de a se înscrie pe platforma deschisă de minister. De asemenea, este vorba despre o serie de documente care trebuie să ateste cine este proprietarul vehiculului care urmrază să fie casat. Mai este nevoie de un document care să ateste locul unde va ajunge vehiculul, după care urmează procedura prin urmează ca proprietarului să-i fie decontaţi cei 3.000 de lei, 600 de lei din partea municipiului Iaşi, respectiv de la bugetul local, şi 2.400 de lei de la bugetul Ministerului Mediului”, a precizat edilul.

De remarcat că Programul “Rabla local” trebuie să debuteze, iniţial, la sfârşitul lunii septembrie, el fiind amânat până acum de două ori de către Ministerul Mediului.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;