Teste privind necesitarea introducerii semaforizării pe DN 28, între Leţcani şi Podu Iloaiei

În vederea îmbunătățirii condițiilor de trafic la traversarea orașului Podu Iloaiei, grupul de inițiativă “Hai că se poate”, împreună cu societatea Red Spektrum, cu o experiență de peste 14 ani în dezvoltarea soluțiilor de management a traficului, și cu sprijinul Instituţiei Prefectului Judeţului Iaşi și a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iași, s-au implicat în identificarea unei soluții care să îmbunătățească condițiile de trafic până când autostrada A8 sau varianta ocolitoare a municipiului Iaşi vor fi gata.

În acest sens, în urma analizării datelor de trafic pe intervale orare și din fiecare zi, pe parcursul a trei luni consecutive, puse la dispoziție de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN), care au relevat că, în cele mai aglomerate zile, orașul este traversat de 1.300 de vehicule pe sensul de mers, s-a efectuat un audit de trafic, observându-se comportamentul pietonilor și al șoferilor fix în zonele care generează ambuteiaje, concluzionându-se că toate aceste probleme sunt generate de un cumul de factori, soluţia pentru rezolvarea lor fiind introducerea semaforizării în zonele respective, măsură care a fost agreată inclusiv de Poliția Rutieră.

Ca urmare, societatea Red Spektrum, cea care a pus gratuit la dispoziţie toate echipamentele de control și software-ul de management al semafoarelor, a realizat simulări și analize matematice pentru a se observa dacă semaforizarea poate reprezenta într-adevăr o soluție pentru eliminarea ambuteiajelor create pe DN 28, cunoscut şi sub denumirea de “Şoseaua Morţii”, pe tronsonul Leţcani – Podu Iloaiei.

“S-au analizat sute de mii de soluții, luând în calcul inclusiv accelerația cu care se pleacă de pe loc și anume de 0.6m/s la pătrat, o cifră mai mică de 3 ori față de realitatea practică, fix ca să se analizeze cazurile cele mai nefavorabile. Un punct critic e reprezentat de virajul stânga spre Erbiceni, lucru ce va bloca sensul de deplasare spre Iași, nefiind suficient loc pentru ocolire”, precizează reprezentanţii Grupului de iniţiativă “Hai că se poate” într-un comunicat remis redacţiei.

Potrivit documentului, în acest moment se lucrează pentru a asigura o lărgire care să nu mai blocheze sensul de deplasare, permițând unui număr de 3-5 mașini să staționeze pentru virajul la stânga.

“În vederea validării modelului matematic de semaforizare și decongestionare, s-a decis împreună cu DRDP Iași să se realizeze un test folosind semafoare mobile, de șantier. Acestea sunt semafoare montate pe un cărucior, alimentate cu baterii și care asigură posibilitatea testării soluției fără a interveni asupra străzii și fără să se monteze stâlpi ori să se efectueze alte lucrări. Semafoarele se vor amplasa rapid în dimineața testului și se vor lua seara, după finalizarea acestuia, operațiune asigurată de DRDP Iași. Lucrările efectuate în prezent nu au legătură cu testarea în vederea semaforizării, așa cum în mod fals s-a promovat în mediul online, fix din motivul mai sus amintit și anume că semafoarele ce se vor folosi nu necesită montaj special, stâlpi, etc., ele fiind mobile, în cărucioare speciale, și vor fi comandate automat printr-un modul de comandă realizat special și de la zero, în ultima lună, pentru acest tip de semafor alimentat pe baterii” afirmă reprezentanţii grupului.

Cu această ocazie, aceştia anunţă că testele vor începe miercuri, 12 iulie, la ora 07:30, și vor dura până la ora 20:00, timp în care se vor utiliza semafoarele temporare, sincronizate între ele, și care vor asigura undă verde duală (pe ambele sensuri de mers), permitând unui număr de 1.700 de vehicule să tranziteze municipiul în coloane de maxim 1 km lungime, fără altă oprire. Testele vor continua apoi vineri, 14 iulie, duminică, 16 iulie, și luni, 17 iulie.

“Practic, la volumele de trafic existente acum, coloanele care se formează în prezent nu ar trebui să mai existe la lungimi de 5-7 km, iar o coloană de 5 km ar trebui să fie traversată în maxim 20 minute, în cel mai nefavorabil scenariu. La fluxul actual, coloane de asemenea lungime nu ar trebui să se mai formeze decât atunci când se așteaptă trecerea trenului, însă în maximum 20 minute, acestea vor fi traversate și coloanele eliminate. După efectuarea testării, dacă rezultatele scontate sunt îmbucurătoare, doar atunci se va lua decizia montării definitive a semafoarelor și efectuarea lucrărilor aferente. În acest moment nu se execută astfel de lucrări, așa cum în mod fals s-a propagat în mediul online. Dacă în zona Podu Iloaiei acum se execută lucrări la drum, acestea nu au legatură cu testul privind semaforizarea”, precizează, în încheiere, reprezentanţii Grupului de iniţiativă “Hai că se poate”.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;