11:13 pm - Friday January 17, 2020

Deputatul Petru Movilă cere Companiei Naționale CFR introducerea de bariere automate la trecerile la nivel cu calea ferată din județul Iași

Deputatul PDL de Iași Petru Movilă consideră absolut necesară instalarea unei bariere la trecerea la nivel cu calea ferată de la Uricani, loc în care, în urmă cu o săptămână, 11 persoane și-au pierdut viața, după ce autoturismul în care acestea se aflau a fost lovit de tren. Într-o adresă oficială înaintată directorului general al Companiei Naționale de Căi Ferate, George Micu, parlamentarul democrat liberal cere analizarea de către conducerea acestei societăți a posibilității instalării unor bariere automate la trecerile la  nivel cu cale ferată din judeţul Iaşi. Potrivit lui Movilă, trei sunt punctele de trecere la nivel cu calea ferată din județ, în care se impune urgent instalarea unor bariere automate, avându-se în vedere riscul extrem de ridicat în ceea ce priveşte producerea accidentelor rutiere. Aceste puncte sunt situate la trecerea la nivel cu cale ferată situată în dreptul companiei Antibiotice SA, ce leagă localitatea Uricani, comuna Miroslava, de E 583, trecerea la nivel cu cale ferată din comuna Scânteia (unde în anul 2009, 16 persoane şi-au pierdut viaţa) și, respectiv, trecerea la nivel cu cale ferată din comuna Ciurea, unde se înregistrează un număr ridicat de accidente. ”Instalarea unor bariere de acest gen ar reduce numărul de accidente chiar dacă principala cauză este nerespectarea de către conducătorii auto a indicatoarelor rutiere şi din cauza neasigurării acestora la trecerile la nivel de cale ferată. De asemenea, vă rog să luaţi în calcul şi identificarea trecerilor la nivel cu cale ferată din localităţile unde s-au semnalat cele mai multe accidente mortale şi să analizaţi posibilitatea instalării unor bariere, pentru a preîntâmpina orice astfel de evenimente nefericite”, se precizează în adresa oficială adresată directorului general al Companiei Naționale de Căi Ferate de către deputatul ieșean.

Filed in: Politic

Comments are closed.

;