A fost demarată procedura pentru organizarea licitației pentru proiectarea și execuția noului pod de la Ungheni

Ministerul Transporturilor a trimis spre validare vineri, 28 iulie, Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru construcţia primului pod la nivel de autostradă care urmează să fie construit peste râul Prut, între comuna Ungheni din judeţul Iaşi şi oraşul Ungheni din Republica Moldova, investiţie care face parte din proiectul Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) și care va avea și punct de trecere a frontierei.

Durata contractului este de doi ani, din care şase luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, obiectivul de investiții urmând să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care se desprinde din A8 la km 96+140 și traversează râul Prut printr-un pod în lungime de aproximativ 261,2 metri.

Lucrarea de artă presupune realizarea a două poduri paralele (cu câte două benzi pe sens și trotuare) cu tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Ulterior validării documentației de atribuire de către ANAP, Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) va transmite spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare aferent acesteia.

Principalele caracteristici prevăzute în proiect: 261,20 metri lungime pod nou peste Prut, două benzi pe sens + trotuare, 13 metri lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 metri (Etapa a II-a), 8 metri lățime parte carosabilă, un kilometru lungime traseu, 4 x 3,75 metri parte carosabilă drum de legătură, punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spaţii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Podul peste râul Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state, România şi Republica Moldova: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și respectiv Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

“Podul de la Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane. Proiectul a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility), cu o valoare de 16.486.604 de euro”, scrie Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, într-un mesaj postat pe pagina proprie de socializare.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;