Încasări din taxe şi impozite locale în primele nouă luni

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, Direcţia Generală Economică şi Finanţe Publice Locale (DGEFPL) a eliberat 236.881 de documente de plată (numerar şi cu cardul, prin POS) care certifică plata taxelor şi impozitelor locale, în scădere cu 3,59% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost eliberate 245.704 de documente, valoarea totală a încasărilor ridicându-se la suma de 79.242.158,82 de lei, față de 79.268.765,87 de lei comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (o scădere cu 0,03%).

Potrivit reprezentanţilor DGEFPL, încasările realizate la principalele impozite și taxe locale de la începutul anului și până la 30 septembrie 2023 sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

“La finele lunii septembrie 2023, în evidența fiscală a Municipiului Iași se înregistrau un număr total de 639. 545 roluri (persoane juridice – 59.500; persoane fizice – 580.045), din care 300.970 roluri active (persoane juridice -16.790; persoane fizice – 284.180). Rolurile active sunt rolurile care au matricole (bunuri sau înscrisuri) care nasc creanțe bugetare, respectiv obligații de plată ale contribuabililor către bugetul local. Dintr-un total de 183.005 roluri cu plăți, acestea au fost efectuate astfel: 103.689 roluri cu plăți în numerar, reprezentând 56,66% din total, 49.823 roluri cu plăți cu cardul prin POS, reprezentând 27,22% din total, 29.493 roluri cu plăți online prin SNEP (Ghiseul.ro), aplicația e-tax și ordine de plată, reprezentând 16,12% din total. Astfel, s-au prezentat la ghișeele Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale 153.512 contribuabili (plăți cu numerar și card prin POS), ceea ce reprezintă 83,88% din total roluri cu plăți (183.005)”,  se arată într-un comunicat al DGEFPL.

În document se mai precizează că organul fiscal al Municipiului Iasi are toată infrastructura necesară pentru a lucra online în condițiile legii, respectiv:

– orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin e-mail (căsuța poștală electronică) sau fax. Contribuabilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale (certificate de atestare fiscală, decizii de impunere, somații, titluri executorii etc.) prin e-mail sau fax, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local;

– certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local pot fi solicitate de contribuabili și comunicate acestora prin platforma edirect.e-guvernare.ro, în condițiile deținerii de către contribuabili și organul fiscal a unei semnături electronice extinsă bazată pe un certificat calificat.

În altă ordine de idei, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2023, organul fiscal al Municipiului Iași a comunicat contribuabililor persoane fizice și persoane juridice un număr de 272.230 acte administrative fiscale (somații și titluri executorii, acte administrative ce privesc măsuri efective de executare, certificate de atestare fiscală etc.).

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;