Grupul de firme UMB a început organizarea de şantier pentru începerea lucrărilor la Autostrada A7

Grupul de firme UMB a început organizarea de șantier lângă Pașcani, pentru realizarea nodului rutier care urmează să facă legătura între autostrăzile A7 (Autostrada Moldovei) și A8 (Autostrada Unirii). Astfel, între localităţile Paşcani şi Stolniceni-Prăjescu au fost deja depozitate mai multe zeci de utilaje, printre care buldoexcavatoare, buldozere şi compactoare, care în cel mai scurt timp vor intra în acţiune pentru realizarea nodului rutier.

“O parte din utialeje grupului de firme UMB, care vor realiza turbionul din proiectul A7 și lucrările aferente, Bacău – Pașcani – Siret, au ajuns în zona Pașcani, în locul în care va fi construit și parcul industrial, proiect al Consiliului Județean Iași, în parteneriat cu Primăria Pașcani. Pe terenul dintre municipiul Pașcani și Stolniceni-Prăjescu, pe partea stângă a drumului județean spre drumul european se pot vedea primele utilaje pregătite pentru începerea lucrărilor”, se arată într-un mesaj postat de PNL Iaşi pe pagina proprie de socializare.

Potrivit proiectului tehnic, nodul rutier va fi de tip turbion și va include 8 bretele, 12 pasaje și 5 podețe de mici dimensiuni, acesta urmând să acopere o suprafață totală de peste 220 de hectare. Bretelele vor avea o rază cuprinsă între 400 și 600 de metri, cu viteza de proiectare de 80 km/h.

“Construirea celor două autostrăzi a fost întotdeauna prioritate zero a administrației liberale de la Iași și a guvernărilor conduse de premieri liberali, iar astăzi suntem pregătiți să vedem pornite primele lucrări pe raza județului nostru”, se mai precizează în mesajul postat de reprezentanţii PNL Iaşi pe Facebook.

Semnarea contractelor pentru execuţia celor trei loturi ale tronsonului  Bacău – Pașcani – Siret al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) a avut loc în luna februarie a anului trecut, la sediul Ministerului Transporturilor şi al Infrastructurii, în prezenţa ministrului Sorin Grindeanu, reprezentanţilor firmei UMB, câştigătoarea licitaţiei organizată de Guvern, şi a autorităţilor locale prin care urmează să treacă autostrada.

Tronsonul Bacău – Pașcani are o lungime estimată de 77,39 kilometri, fiind împărțit în trei loturi, după cum urmează: lotul 1 Săuceşti (Bacău) – Trifeşti Târg (30,30 km), lotul 2 Trifeşti – Gherăieşti (18,99 km) şi lotul 3 Mirceşti – Paşcani (28,09 km). Valoarea contractelor pentru cele trei loturi ale tronsonului Bacău – Paşcani se ridică la suma de 4,6 miliarde de lei. În judeţul Iaşi, autostrada A7 va trece prin Paşcani, Mogoşeşti-Siret, Stolniceni-Prăjescu, Hălăuceşti şi Mirceşti, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 1,8 miliarde de lei.

Tronsonul Pașcani – Suceava, care va avea 5 noduri rutiere, la Heci, Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni și în zona aeroportului internaţional Salcea-Suceava și DN 29, va fi împărțit în două loturi, iar tronsonul Suceava – Siret va fi împărțit în trei loturi.

În total, Autostrada A7 va avea 72 poduri și pasaje, două centre de coordonare și întreținere, două spații de servicii și două parcări de scurtă durată.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;