A început montarea liniilor de tramvai pe tronsonul Podu Roș – CUG

Înlocuirea căii de rulare a tramvaielor de pe tronsonul Podu Roș – CUG, inclusă în cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de transport public (parte a proiectului general privind dezvoltarea și reabilitarea arterei funcționale sud a municipiului Iași), decurge potrivit graficului, în prezent lucrându-se la montarea șinelor și la executarea primelor suduri între segmentele de linie. Potrivit reprezentanților municipalității, până la finalul acestui an, constructorul intenţionează să aşeze linia nouă pe o lungime de aproximativ un kilometru, urmând ca în cazul în care vremea o va permite, să fie turnat şi betonul pe tronsonul liniilor montate. De asemenea, după cum a precizat viceprimarul Mihai Chirica, firmele de construcţii care lucrează în zonă şi-au propus ca tot în acest an să toarne şi stratul de uzură al carosabilului, pentru a rezolva complet intersecţiile din zona superioară a şoselei Nicolina. În această vară au fost asfaltate ambele sensuri de mers de la podul Nicolina până în zona Tehnopolis şi au demarat săpăturile la linia de tramvai. În luna septembrie s-a lucrat în ritm alert la pregătirea structurii suport a liniilor de tramvai şi a turnării zidurilor de sprijin, procedura fiind aproape finalizată pe tot tronsonul şoselei. De săptămâna trecută, pe ruta Biserica ”Înălţarea Domnului” – Rond Vechi CUG au fost montate plasele de armare şi traversele şi au fost amplasate segmentele de şină nouă de tramvai. Circulaţia tramvaielor pe tronsonul Podu Roș – CUG a fost suspendată în anul 1997, din cauza uzurii accentuate a căii de rulare. În paralel cu lucrările la linia de tramvai, pe întreg tronsonul şoselei Nicolina au început și săpăturile pentru îngroparea reţelelor electrice, de cablu şi telefonie. ”Practic, pe porţiunea trotuarelor, constructorii montează tuburile şi canalele de vizitare, pentru ca reţelele de utilităţi care sunt acum amplasate pe stâlpi să fie trecute în subteran. În acest moment se lucrează la săpături pe zona Rond Vechi – Belvedere. De asemenea, pe pasajul Nicolina continuă reabilitarea sensului de mers dinspre Podu Roş spre CUG. După turnarea plăcilor de beton pentru structura pasajului, muncitorii montează în acest moment hidroizolaţia şi pregătesc stratul pe care se va turna asfaltul carosabilului”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.  Valoarea contractului (în lei, fără TVA) pentru proiectul privind dezvoltarea axei de transport sud a municipiului Iaşi este de 65.246.541,78, modalităţile de finanţare fiind:  2% bani de la bugetul local , 17,65% bani de la bugetul de stat, 80,35% fonduri structural (fonduri europene nerambursabile). Câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată asocierea de firme Viarom Construct SA, Mari Vila Com, Conest SA şi Vectra Service SRL, durata de execuție a contractului fiind de 30 de luni, finalizarea lucrărilor fiind prevăzută pentru luna iulie 2015. Proiectul privind dezvoltarea axei de transport sud a municipiului Iaşi este cel de-al cincilea lansat spre finanţare de Primărie pe Axa I din Planul Integrat de Dezvoltare a Polului de Creştere (PIDPC) Iaşi, acesta incluzând, printre altele, reabilitarea a 5,7 kilometri de stradă,  dintre care 1,2 kilometri din strada Nicolina şi 2,7 kilometri din şoseaua Nicolina, reabilitarea şi modernizarea a 8,2 kilometri de cale de rulare a tramvaielor. Totodată, va fi reabilitată reţeaua stradală, pe o suprafaţă de 66.000 mp, vor fi modernizaţi 30.000 mp de trotuare şi va fi amenajată o pistă pentru biciclişti cu o lungime de patru kilometri. Tot în cadrul acestui proiect vor fi amenajate trasee pentru introducerea cablurilor de date, cu cămine de vizitare din 50 în 50 de metri. În paralel cu reabilitarea infrastructurii rutiere vor avea loc lucrări de înlocuire şi consolidare a plăcilor pasajului suprateran ”Nicolina”, a pilonilor de susţinere şi a parapeţilor acestuia.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;