Liceul Special ”Moldova” din Târgu Frumos aniversează 52 de ani de existență

Liceul Special „Moldova” din Târgu Frumos, singura din zona de nord a Moldovei care școlarizează copii nevăzători și slabvăzători din cele șase județe limitrofe județului Iași, va sărbători pe 13 noiembrie 52 de ani de existență. Unitatea a fost înfiinţată în anul 1961, fiind destinată instruirii şi educării  copiilor  nevăzători, cu vârste cuprinse intre 7 şi 18 ani, de pe raza celor șase judeţe din zona de nord a Moldovei. Clădirea  iniţială a fost improprie unei unităţi şcolare, fiind destinată desfășurării altor activități.  Cu unele modificări, în această clădire a funcţionat  Școala generală cu clasele I-IV  pentru nevăzători. Pentru început, şcoala avea înscrişi 43 de elevi, de diferite vârste şi un număr de opt cadre didactice, cu o pregătire profesională  ridicată, unele din acestea fiind nevăzătoare. În prezent, aici învață 117 elevi cu deficiențe de vedere. În urma demersurilor făcute la Ministerul Învăţământului din acea vreme s-a obţinut aprobarea ca şcolarizarea elevilor să se facă până la clasa a VIII-a. În 1971 s-a dat în folosinţă un nou corp de clădire, care în 1998 a fost mansardat în parte, pentru a mări spaţiul de cazare al elevilor  în internat. În perioada  2010-2012, instituția a beneficiat de reconstrucție, reabilitare, modernizare și dotare modernă în cadrul Proiectului Operațional Regional de reabilitare, modernizare și dotare a școlilor speciale din județul Iași, proiect desfășurat cu sprijinul Consiliului Județean Iași. Astfel, instituția nostră dispune acum de tot ceea ce poate să-și dorească un elev pentru o bună educație. ”Accesul copiilor nevăzători la educație echivalează cu posibilitatea acestora de a se afirma, de a fi resursă în societate și de a duce o viață independentă. Este de salutat și de apreciat efortul depus de copiii nevăzători care se străduiesc să devină adulții nevăzători de mâine care vor participa activ la viața socială a comunității din care fac parte. Sperăm însă că societatea și statul, în cele din urmă, trebuie să rezoneze mai bine la nevoile acestor copii speciali și să le creeze condițiile necesare pentru ca ei să reușească să depășească mai ușor obstacolele pe care soarta le-a pus în calea lor”, a declarat prof. Margareta Pristavu, directorul Liceului Special ”Moldova” din Târgu Frumos.  Potrivit acesteia, educația copiilor nevăzători începe în familie și se continuă în școlile speciale. ”Pe lângă o educație de calitate, colectivul liceului oferă acestor elevi îndrumarea necesară pentru dezvoltarea deprinderilor de viață zilnică prin activități în cadrul diferitelor ateliere: gastronomie, igienă și estetică personală, artterapie, origami, croitorie, împletituri, pictură, muzică, informatică, etc. Chiar dacă procesul de învățare este mai dificil pentru elevii nevăzători, mulți dintre aceștia au reprezentat cu succes liceul la festivaluri de muzică, teatru, șah, la concursuri naționale pe discipline, în cadrul unor proiecte multiculturale, la olimpiade sportive”, a precizat prof. Margareta Pristavu.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;