Încep înscrierile in cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare – START 2014 pentru finantarea implementarii celor mai bune Planuri de Afaceri prin Alocaţie Financiară Nerambursabilă, in limita bugetului alocat.
Aplicaţia va fi deschisă pentru inscriere in perioada: 17.03.2014, ora 10.00 – 26.03.2014, ora 20.00. Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri in vederea obţinerii finantării se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro, conform prevederilor Ordinului nr. 473/17.02.2014 a ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijiocii, mediul de afaceri şi turism.
Prin Program se finanţează implementarea Planurilor de Afaceri, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, în următoarele condiţii:
– Alocaţie Financiară Nerambursabilă — maxim 80% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar;
– Contribuţie proprie — minim 20% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Pot beneficia de prevederile Programului societăţile comerciale (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) care îndeplinesc cumulativ, la data completării planului de afaceri online (anexa 1), următoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale cu modificările şi completările ulterioare sau in baza Ordonanţei de Urgenţă nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri;
b) sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) si c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
c) au capital social integral privat;
d) nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului in anii anteriori şi nu au asociaţi, acţionari sau administratori care deţin sau au deţinut calitatea de asociaţi/acţionari/administratori ai altor societăţi comerciale care au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă in cadrul Programului în anii anteriori. Asociaţii, acţionarii sau administratorii care deţin mai multe societăţi comerciale nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate comercială.
e) administratorul societăţii este cetăţean român şi are cel puţin studii medii definitivate (cu diplomă de bacalaureat sau adeverinţă care să ateste finalizarea studiilor);
f) au cel mult 2 ani de la înregistrare la Registrul Comerţului la data completării online a planului de afaceri şi obiectul de activitate pe care accesează este eligibil în cadrul Programului.
g) nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
h) nu se află in stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
i) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile “Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru
salvarea şi restructurarea firmelor in dificultate”, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
j) nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze in una sau mai multe din categoriile eligibile:
a) Echipamente tehnologice maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor şi automatelor muzicale;
b) Aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;
c) Mijloace de transport marfă (autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi compietările ulterioare) sau microbus transport persoane, in strictă legătură cu activitatea/activităţile pe care s-a accesat programul;
d) lnvestiţii in active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (francize, etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare;
e) Echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă / copiator / multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio- video etc.);
f) Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (clădiri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate). Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă, trebuie să fie puse in funcţiune la locul implementării proiectului, la momentul decontului;
g) Achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, conform H.G. nr. 2139/2004;
h) Realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie functional la data depunerii cererii de eliberare a AFN, in limita maxima a 10.000 lei;
i) Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;
j) Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale — pentru asociatul/administratorul societăţii aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educaţie antreprenorială in limita a maxim 4.500 lei.
k) Promovarea on-line a activităţilor societăţii comerciale, elaborarea şi producţia de materiale tipărite de promovare a activităţilor desfăşurate de societate, pe suport hârtie şi pe suport electronic, in limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile mai puţin promovarea si consultanţa
I) Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei in vederea obţinerii finanţării in cadrul prezentului program şi implementarea proiectului (nu mai mult de 5% din valoarea eligibilă/decontată a proiectului mai puţin consultanţa).
Obiectul finanţării trebuie să fie direct legat de codul CAEN accesat in cadrul Programului.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute de pe site-ul AIPPIMM: www.aippimm.ro, sau de la OTIMMC laşi: str. Elena Doamna, nr. 61A, etaj 2, laşi, tel./fax: 0232-26.11.01, email: oficiuiasi@aippimm.ro.