5:14 pm - Thursday April 30, 3503

Aproape 15.000 de apeluri primite de la clienții Dalkia Termo Iași, în primul an de la lansarea Centrului de Apel non-stop

La un an de la lansarea Centrului de Apel non-stop al Dalkia Termo Iași, la numărul de telefon gratuit 0 800 800 123, aproximativ 40% din clienții acestei companii au sunat la numarul unic, pentru a solicita informații sau intervenții tehnice în teren. Concret, în primul an de la lansarea Centrului de apel non-stop al Dalkia Termo Iași au fost înregistrate 14. 700 de apeluri, resepctiv o medie de 1. 225 de telefoane pe lună, dintre care 98% au fost preluate în mai puțin de 20 de secunde. Potrivit reprezentanților Dalkia Termo Iași, cei mai mulți dintre ieșenii care au sunat la numărul de telefon gratuit non-stop au solicitat informații despre facturi (în special cei care au convenție de facturare individuală, care doreau să știe ce sumă au de plată, înainte să primească factura prin poștă), au făcut sesizări legate de repartizarea incorectă a costurilor cu încălzirea în interiorul condominiilor, au dorit informații despre întreruperile în furnizarea energiei termice ocazionate, mai ales, de lucrările de pe Magistrala 2 de termoficare (din cadrul Proiectului European, derulat de Primăria municipiului Iași), sau au cerut intervenții tehnice la instalațiile interioare de apă caldă și căldură, realizate de echipele tehnice de permanență. ”Remarcăm faptul că în ultimele patru luni, multe apeluri din partea ieșenilor au fost reprezentate de sesizările făcute de aceștia în ceea ce privește repartizarea ilegală a costurilor cu încălzirea în bloc”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, Director Comercial, Membru în Directoratul Dalkia Termo Iași S.A. În acest moment, la sistemul centralizat de termoficare din municipiul Iași sunt racordate 37.000 de apartamente. Pentru 10.000 dintre ele, facturile către locatari sunt emise direct de Dalkia, în funcție de sumele calculate de firmele de repartitoare, sau de asociații (prin administratori, sau firmele de administrare a imobilelor). ”În cele 10.000 de situații există puține cazuri de sume considerate ca fiind anormale, pe care le rezolvăm simplu și rapid, cu ajutorul firmei care a facut calculul, fiind vorba de erori umane de introducere a datelor, de cele mai multe ori. Marile probleme pot apărea, în schimb, în cazul celor 27.000 de apartamente ai căror proprietari regăsesc suma pe care o au de plată la căldură direct pe lista de întreținere, calculată de administratorul persoană fizică, sau de firma de administrare a imobilelor. În aceste situații, Dalkia nu poate controla modul de calcul, decât dacă locatarii în cauză fac o sesizare. Tocmai de aceea este extrem de îmbucurător faptul că, după poate ani de zile în care au avut de plată prin listele de întreținere sume mult mai mari pentru căldură decât cele care li se cuveneau conform legii, ieșenii au căpătat încredere și au început să sesizeze acest lucru, apărându-și drepturile legale de locatari membri ai asociației de proprietari”, a precizat Ana-Maria Icătoiu. Până în momentul de față, operatorul de termoficare a transmis reprezentanților Primăriei municipiului Iași, prin intermediul Direcției de Control și Managementul Calitpții, peste 120 de reclamații de repartizare a costurilor cu încălzirea, făcute cu încălcarea prevederilor legistative și reglementare în vigoare, dispoziții valabile la nivel național. ”În cadrul numeroaselor reuniuni de lucru avute în ultimele luni cu Primăria și cu ANRSC s-au trecut în revistă toate aceste cazuri în detaliu, s-a constatat că reclamațiile făcute în numele locatarilor s-au adeverit și s-a stabilit modul în care reprezentanții autorității locale se vor asigura de recalcularea corectă a costurilor cu încălzirea și de regularizarea acestora, începând cu 1 octombrie 2013”, a mai precizat Directorul Comercial al Dalkia Termo Iași. Clienții Dalkia Termo Iași, nemulțumiți de sumele calcultate la plata încălzirii, îi pot contacta pe reprezentanții companiei la numărul de telefon 0 800 800 123  (gratuit, non-stop), pe adresa de email iasi@dalkia.ro, sau pot veni direct la Biroul de Relații cu Clienții, din Calea Chișinăului nr. 25.

Filed in: Economic

Comments are closed.

;