Începând de luni, schimbări majore în circulația mijloacelor de transport în comun

Începând de luni, 24 martie, traseele de transport în comun din municipiul Iași vor suferi o serie de modificări, ca urmare a demarării lucrărilor de înlocuire a căii de rulare a tramvaielor pe Calea Chișinăului (pe tronsoanele cuprinse între ”Țesătura” și ”Moldoplast” și, respective, ”Baza 3” și ”Tătărași Sud”). Astfel, începând cu această dată, traseele de tramvai nr. 1 şi nr. 2 vor fi suspendate, traseul nr. 5 va fi asigurat cu autobuze, în timp ce tramvaiul de pe traseul nr. 13 va circula pe ruta Copou – Tătăraşi Nord. ”Regia Autonomă de Transport Public a pregătit un program de adaptare a traseelor, astfel încât să limiteze efectul lucrărilor asupra circulaţiei. Intrarea în lucru a liniilor necesită întreruperea circulaţiei tramvaielor şi modificarea traseelor actuale. Practic, pe perioada lucrărilor, traseele de tramvai 1 şi 2 se suspendă. Traseul nr. 5 (Dacia – Ţuţora) va fi asigurat cu autobuze, iar tramvaiul 13 va circula pe ruta Copou – Tătăraşi Nord. Pentru păstrarea legăturii cu Zona Industrială, RATP anunţă introducerea traseului de autobuz Tătăraşi Nord – Baza 3. Abonamentele procurate înainte de aceste modificări rămân valabile pe vechile itinerarii”, s eprecizează într-un comunicat al RATP Iași. Cum se va circula: traseele de tramvai nr. 1 şi nr. 2 se suspend; traseul de tramvai nr. 11 (Dacia – Nicolae Iorga – Tătăraşi) va fi asigurat de autobuze – traseul este operat în acest mod de la începerea lucrărilor din zona fostului Bazar; traseul de tramvai nr. 13 va fi modificat pe ruta Copou – Tătăraşi Nord, fără bucla cu ”Zona Industrială”; traseul de tramvai nr. 5 (Dacia – Podu Roş – Ţuţora) va fi asigurat cu autobuze. Se introduce traseul de autobuz Tătaraşi Nord – Baza 3, curse speciale asigurate cu trei mijloace de transport. Traseul de autobuz nr. 19 (Canta – Gară – Podu Roş – Selgros) va fi suplimentat cu două autobuze. Lucrările de modernizare a reţelei de linii de tramvai în Polul de Creştere Iași, care cuprinde și tronsonul ”Țesătura” – ”Tătărași Sud”, sunt în valoare  de 47.442.859,85 lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile, contribuția de la bugetul propriu al municipiului ridicându-se la 1.788.608,33 lei (fără TVA). Proiectul, a cărui durată de implementare este de 31 de luni de la data semnării contractului de finanțare (luna august 2013), presupune schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu în lungime totală de 9,9 km din municipiul Iași, care include tronsoanele cuprinse între fostul Bazar (Bd. Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Investiția urmează să fie realizată de asocierea dintre Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import Export, termenul de finalizare a lucrărilor fiind data de 28 iunie 2015. Investiția face parte din cadrul Programului Operațional Regional (POR), fiind co-finanțată de Uniunea Europeană, prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.  Investiția are prevăzută în contract o garanție de execuție de trei ani și o altă garanție tehnică de execuție, de zece ani, ceea ce înseamnă că, dacă în următorii zece ani de la finalizarea investiției (luna iunie 2015) apar disfuncționalități în utilizarea căii de rulare a tramvaielor, acestea vor fi suportate, în întregime, de către constructor. În acest moment, la nivelul municipiului, Iaşi calea de rulare tramvai are o lungime de 77,748 km (cale simplă), din care 28,674 km modernizaţi, 3,629 km în curs de modernizare. Alţi 8,157 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37,288 km până în 2015. Constructorii care lucrează la reabilitarea celor 9,9 kilometri de şină între fostul Bazar şi Doi Băieţi au ajuns, în acest moment, cu montarea noilor linii în intersecţia de la ”Cotnari”.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;