Lucrările la pasajul rutier ”Octav Băncilă” au depăşit în această săptămână o etapă importantă, cea mai complexă a întregului proiect, odată cu montarea de către constructor a elementului metalic care traversează liniile de tren din zona Ţigarete. Tablierul, cu o lungime de 36 metri şi o greutate de o sută de tone, a fost ridicat deasupra căii ferate cu ajutorul unei macarale speciale. După cum au precizat reprezentanții constructorului, tablierul este cel mai important element de structură care a fost montat în cadrul pasajului. Intervenţia spectaculoasă, dar şi dificilă din punct de vedere tehnic, a durat peste cinci ore, pentru ducerea la bun sfârșit a acesteia fiind nevoie de suspendarea circulației trenurilor din zonă, iar pe parcursul montării tablierului a fost întrerupt şi curentul din reţeaua de alimentare a CFR. Operaţiunea de ridicare a tablierului şi aducerea acestuia pe amplasamentul pasajului a durat mai mult de două ore şi jumătate, după așezarea sa pe poziţie, muncitorii efectuând legătura cu structura metalică deja montată deasupra străzii Moara de Foc. Odată cu montarea acestui element metalic, structura pasajului acoperă aproximativ în prezent jumătate din traseul total al viitorului obiectiv. Pe structura metalică urmează să fie turnat stratul de beton armat şi asfaltul pentru zona circulabilă. Primele tronsoane de tablier au fost montate în vara anului trecut pe sectorul dinspre Păcurari al pasarelei supraterane. În acest moment sunt ridicaţi pilonii de beton de pe tot traseul. Pasajul, unul din cele mai ample şi spectaculoase obiective de investiţii din municipiu, urmează să fie definitivat în cursul anului viitor, când este preconizată şi deschiderea circulaţiei. Construcţia pasajului face parte din proiectul cu fonduri europene care cuprinde şi modernizarea străzilor adiacente, în acest moment, în marea lor majoritate, finalizate complet. Realizarea pasajului rutier suprateran „Octav Băncilă”, care urmează să facă legătura între cartierele Dacia şi Păcurari, se ridică la 84,2 milioane de lei, respectiv 19,4 milioane de euro, investiţia fiind inclusă în cadrul proiectului “Axa de dezvoltare nord – sud a municipiului Iaşi”, care face parte din Planul integrat de dezvoltare pentru polul de creştere economică Iaşi. În final, pasajul “Octav Băncilă” va avea două benzi de circulaţie, câte una pe fiecare sens. Durata de execuţie va fi de 36 de luni de la începerea lucrărilor, proiectul beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 70 de milioane de lei şi de o cofinanţare din partea autorităţilor locale de 1,4 milioane de lei. Proiectul presupune construirea unui pasaj suprateran în zona Triajului CFR, la intersecţia cu strada Moara de Foc, traversând magistrala CFR 606 Iaşi-Paşcani, dar şi reabilitarea a nouă străzi din apropiere, şi anume: Sarmisegetuza, Strămoşilor, Tabacului, Columnei, Vitejilor, Muşatini, Plăieşilor, Petru Poni şi Toma Cozma. Pasajul va avea o lungime totală de 467,20 de metri.
Cea mai complexă etapă din cadrul lucrărilor de realizare a pasajului ”Octav Băncilă”, finalizată cu succes
Filed in: Economic, Informațía zilei