Produsele agricole autohtone ar putea fi comercializate, în curând, și în hypermarket-uri

La inițiativa președintelui Consiliului Județean (CJ) Iași, Cristian Adomniței, în Sala Galbenă a Instituției Prefectului Județeului Iași a avut loc în această săptămână o întâlnire între reprezentanții micilor fermieri din județul Iași și conducerea Carrefour România,  având ca scop promovarea produselor agricole autohtone în rețeaua magazinelor aparținând acestui binecunoscut hypermarket. ”Consiliul Județean Iași, prin Camera Agricolă, a organizat un eveniment care a adus la aceeaşi masă directorii naționali și locali ai Carrefour România şi pe reprezentanţii micilor fermieri din judeţ (legumicultori, pomicultori individuali şi reprezentanţi ai formelor asociative). Întâlnirea a avut rolul de a facilita acestora din urmă accesul în lanţul Carrefour. Marea problemă a producătorilor autohtoni este că nu pot furniza marilor lanţuri de magazine produse în ritmul cerut de acestea si pe tot parcursul anului. Practic, în sezonul rece sau în perioadele de pauză agricolă, producătorii locali nu pot îndeplini comenzile marilor magazine din cauză că nu au spaţii de stocare şi din cauză că, în continuare, producţia agricolă în judeţul Iaşi este fărâmiţată. Cantitatea de produse agricole pe care producători locali o pot furniza nu este la nivelul cerut de un hypermarket sau supermarket”, a declarat Cristian Adomniței, președintele CJ Iași. Acesta a adăugat că, pentru a veni în sprijinul micilor fermieri, Consiliul Judeţean Iași va construe la Leţcani parcul agro-industrial ”TransAgropolis”, în jurul căruia va fi dezvoltată o infrastructură care să susţină producătorii agricoli din România, Republica Moldova şi Ucraina, pentru a obţine astfel o mai bună valorificare a producţiei agricole, creşterea valorii terenului prin investiţii şi dezvoltarea reţelelor de contact între producători, procesatori şi pieţe. ”Întâlnirea de astăzi (miercuri, 17 septembrie – n.red.) a venit în continuarea semnării contractului pentru construcţia parcului agro-industrial, care va fi gata anul viitor, şi a avut rolul de a demonta mitul cum că producătorii locali nu îşi găsesc locul în marile lanţuri de magazine, cum ar fi Carrefour, Lidl sau Billa”, a spus Cristian Adomniței.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;