Consiliul Local Municipal (CLM) Iași va supune spre aprobare, în cadrul ședinței programate la sfârșitul lunii septembrie, mai multe acte normative privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari din municipiu. Printre acestea se numără regulamentul de înființare, organizare și funcționare a asociațiilor de proprietari, document care va clarifica aspecte importante atât pentru asociații, cât și pentru locatari, regulamentul de atestare a administratorilor persoane fizice, document ce va detalia condițiile și procedura prin care administratorii din Iași vor primi atestat din partea Primăriei, element fără care nu pot desfășura activitatea de administrare de asociații, precum și, nu în ultimul rând, regulamentul de acreditare a administratorilor persoane juridice (firme de administrare imobile), document ce stabilește condițiile minime pe care o societate trebuie să le îndeplinească pentru a putea desfășura această activitate, în așa fel încât să se evite cazurile în care, din cauza dotărilor precare ale unei firme de administrare (pe parte de resurse umane sau echipamente, utilaje etc), locatarii din respectivul bloc au de suferit. În ceea ce privește regulamentul de atestare a administratorilor persoane fizice, un aspect foarte important este faptul că fiecare administrator din Iași va da un examen de verificare a cunoștințelor o dată la doi ani, în așa fel încât municipalitatea să se asigure că persoana în cauză este la curent și pune în aplicare toate modificările legislative și reglementare apărute între timp cu privire la asociații. În plus, pe site-ul Primăriei va exista permanent lista actualizată cu administratorii atestați de municipalitate și datele lor de contact (în așa fel încât o asociație de proprietari care caută să angajeze administrator să aibă acces în timp real la informații), precum și lista cu atestatele de administrator retrase de Primărie (numele administratorilor rămăși fără atestat și motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru: de exemplu, nepromovarea examenului de verificare, încălcarea repetată a prevederilor legii etc). Toate cele trei documente supuse spre aprobare plenului Consiliului Local Municipal (CLM) în cadrul ședinței programate la sfârșitul lunii septembrie, sunt rezultatul colaborării dintre Primăria municipiului Iași și ANRSC (autoritatea de reglementare pentru serviciile publice), acestea fiind lansate în dezbatere publică în luna octombrie 2013.
CLM va propune spre aprobare un nou regulament al asociațiilor de proprietari
Filed in: Administrație