În ultima perioadă, în zona de activitate a companiilor E.ON s-au constatat situaţii în care persoane care pretindeau că erau angajaţi ai E.ON, sub pretextul verificării, înlocuirii sau citirii contoarelor, au pătruns în locuinţele unor consumatori şi au sustras bunuri sau au solicitat diverse sume de bani. Pentru evitarea unor asemenea situaţii, reprezentanții E.ON au făcut o serie de precizări, menite a-i proteja pe consumatorii de energie electrică şi/sau gaze naturale de persoanele rău intenţionate, care pretind că sunt angajaţii noştri sau că reprezintă companiile E.ON. ”Operaţiunile de înlocuire, verificare şi citire a contoarelor de gaze naturale sau energie electrică sunt realizate de către personalul E.ON sau al prestatorilor de servicii mandataţi de companiile noastre pentru aceste activităţi. Angajaţii noştri pot fi identificaţi prin echipamentul inscripţionat E.ON şi prin legitimaţia de serviciu. Personalul prestatorilor de servicii poate fi identificat prin legitimaţia de serviciu şi prin împuternicirea din partea companiilor E.ON pentru a efectua operaţiunile de înlocuire, verificare sau citire a contoarelor. Recomandăm consumatorilor să permită accesul doar acelor persoane care prezintă legitimaţia de serviciu şi/sau împuternicirea din partea companiilor E.ON. De asemenea, precizăm faptul că angajaţii E.ON sau prestatorii de servicii mandataţi de companiile noastre nu încasează bani la domiciliul clienţilor nici pentru contravaloarea unor servicii prestate de companiile noastre (acestea regăsindu-se în facturile emise), nici pentru contravaloarea energiei electrice/gazelor naturale consumate”, precizează reprezentanții E.ON, într-un comunicat de presă al Departament Comunicare Corporatistă al companiei. De asemenea, E.ON România roagă consumatorii să anunţe de urgenţă Poliţia dacă persoanele ce se prezintă în numele acestei companii nu se pot legitima ca angajaţi ai companiei noastre sau ai partenerilor noştri, ori dacă solicită sume de bani în numele companiilor E.ON.