5:14 pm - Tuesday April 30, 5782

Autoturismele hybrid câștigă teren și în România

Toyota-Hybrid

Guvernul a stabilit miercuri, 11 martie,  prin ordonanta de urgenta, ca impozitul pentru mijloacele de transport de tip hibrid va fi redus cu 95%. 

Purtatorul de cuvant al Executivului, Corneliu Calota, a aratat ca masura a fost adoptata pentru a stimula achiziţia mijloacelor de transport ecologice, potrivit Mediafax.

Masura vine intr-o perioada in care constructorii auto incearca diverse variante pentru a reduce emisiile de noxe: un exemplu ar fi acela ca, la Euro 6, o parte din producatori folosesc Adblue pentru a avea acest standard , lucru care este relativ incomod pentru clienti (http://www.automarket.ro/stiri/ce-este-adblue-si-la-ce-foloseste-58387.html ).

In marile metropole europene dieselul este limitat prin impunerea de taxe suplimentare pentru cei care circula in zonele centrale, din cauza emisiilor de noxe. Cel mai proeminent exemplu este Parisul, unde se discuta de interzicerea autoturismelor diesel incepand cu 2020.

La Iasi au fost inmatriculate pana in prezent aproximativ 200 de autoturisme hybrid, peste 97% dintre acestea apartinand marcilor Toyota si Lexus.

Viitorul este reprezentat de tehnologiile hybrid, electric si hydrogen. Autoturismele hybrid sunt solutia pentru urmatorii 10 ani, timp in care se va dezvolta  infrastructura pentru electric si hydrogen.

Alte avantaje pe care le au clientii care achizitioneaza un autoturism hybrid sunt: lipsa taxei de inmatriculare, consum redus cu 40% fata de masinile conventionale, putere mare, o experienta extraodinara a condusului datorata faptului ca masina este extrem de silentioasa, fiabilitate extraordinara  – de 4 ori mai fiabile decat masinile conventionale. La toate aceste avantaje se adauga costurile reduse de intretinere si garantia mare oferita de producator (bateriile pentru sistemul hybrid  au 10 ani garantie).

In domeniul tehnologiei hybrid, Toyota si Lexus sunt foarte departe, vanzand peste 7 milioane unitati la nivel mondial din 1997. Sistemul de propulsie hybrid a fost preluat de la Toyota si de catre alti constructori, care au ajuns la concluzia ca este mai convenabil sa achizitioneze o tehnologie care si-a demonstrat fiabilitatea decat sa investeasca in cercetare,  fiind deja cunoscut parteneriatul Toyota – BMW. Toti ceilalti constructori au dezvoltat (Porsche, Ford) sau vor dezvolta o gama hybrid, pentru ca acesta este viitorul apropiat in domeniul auto.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;