Dupa primul an in care piata auto a demonstrat o revenire puternica, +21.5% in 2014, primul trimestru al anului 2015 certifica trendul crescator.
Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi.
Programele guvernamentale ce tocmai au inceput, Prima Masina si Programul Remat, cu siguranta vor asigura si in urmatorul trimestru o crestere a vanzarilor de masini noi, constituind un lucru cu adevarat bun pentru sanatatea sistemului economic.
In Iasi, vanzarile din primul trimestru au crescut cu aproximativ 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in total fiind inmatriculate 559 de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) in primele trei luni ale anului.
Dacia detine cele mai multe autoturisme vandute – totalizand un numar de 68 unitati.
Topul celor mai vandute autoturisme de import este condus de Toyota, cu 39 de unitati, urmata de Volkswagen, cu 36 de unitati, si Ford, cu 35 de unitati.
Analizand sectorul vehiculelor comerciale, topul este condus de Ford, cu 12 unitati, la egalitate cu Volkswagen, urmat de Peugeot si Renault, ambii cu cate 7 unitati vandute.
Trendul crescator al ultimului an si cresterea spectaculoasa a primului trimestru in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut poate reprezenta o certitudine a faptului ca piata auto dar si economia in general sunt in revenire, cu pasi siguri.
Eco bonusurile (oferite in programul Rabla), dar si scutirea totala de la plata taxei de inmatriculare a motoarelor putin poluante ajuta la impulsionarea vanzarilor. O alta reglementare guvernamentala introdusa recent este scaderea impozitului cu 95% pentru autoturismele de tip hybrid. Aceasta reglementare era absolut necesara in conditiile in care Romania incearca sa se alinieze la normele Uniunii Europene, iar marile capitale ale Europei au luat masuri de acest gen cu multi ani in urma. Spre exemplu, Parisul si Londra impun taxe extrem de mari pentru motorizarile poluante, in special pentru diesel, in incercarea de a reduce total inmatricularea acestor masini. Cu siguranta Romania se indreapta cu pasi mici dar siguri catre astfel de reglementari, iar clientii care opteaza totusi pentru motoarele conventionale se vor orienta catre cele de capacitate mica.
In Iasi, se observa cresterea vanzarilor pentru autoturismele hybrid, cu atat mai mult cu cat aici se afla si singurul showroom din Romania dedicat in exclusivitatea acestor tehnologii. In primul trimestru, liderul detasat al acestei tehnologii, grupul Toyota, a comercializat un numar de 9 unitati, dintre care 7 sunt Lexus, brandul premium al grupului.