Creștere cu 15% a profitului net al ANTIBIOTICE SA Iași în primele trei luni

antibioticeDupă primul trimestru al acestui an, Antibiotice SA Iași a raportat o creștere cu 15% a profitului net, comparativ cu perioada similară a anului precedent, de la 5,27 milioane lei în trimestrul I 2014, la 6,06 milioane lei la finalul lunii martie a.c.

Conform unui comunicat de presă remis de companie, obiectivele prioritare în perioada analizată au fost creşterea vânzărilor în piaţă (ieşirea produselor Antibiotice SA din distribuţie), indicator care a înregistrat o valoare de 73,1 milioane lei, în creştere cu 7,3% comparativ cu trimestrul I 2014, când valoarea acestuia a fost de 68,1 milioane lei, precum şi creşterea vânzărilor din farmacii către pacienţi, acestea evoluând cu 26,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca urmare, diminuându-şi stocurile din piaţă, societatea şi-a putut realiza producţia pe cele 8 fluxuri de fabricaţie, astfel încât, începând cu trimestrul al II-lea, să fie create premisele pentru reluarea trendului de creştere a cifrei de afaceri.

Veniturile din vânzări sunt mai mari cu 3% decât cele prevăzute în Bugetul de Venituri și Cheltuieli

Veniturile din vânzări (cifra de afaceri netă) în valoare de 52,6 milioane lei reprezintă o creştere cu 3% faţă de cifrele estimate în bugetul de venituri şi cheltuieli pentru primul trimestru.

Acest trend a fost determinat în principal de produsele care aparțin claselor terapeutice: antiinfecţioase de uz sistemic (+14,3%), sistem nervos central (+35%), antineoplazice (+8%) şi aparat respirator (+39%). Totodată, s-a urmărit promovarea medicamentelor noi, valoroase terapeutic, cu o pondere semnificativă în vânzări în anii următori.

Portofoliu lărgit

 În primul trimestru al anului 2015, societatea şi-a completat portofoliul existent cu 3 produse din clasa cardiovasculare şi un produs din clasa antiinfecţioase de uz sistemic.

În perspectiva susţinerii vânzărilor pentru anul 2015, în trimestrul I 2015, societatea a obţinut 5 reautorizări pe piața internă şi un APP (autorizaţie de punere pe piaţă) pe cea externă. De asemenea, s-a finalizat procedura de autorizare descentralizată (DCP) a unui nou produs din clasa SNC în diverse ţări membre ale UE.

În anul 2015 vor fi iniţiate cercetări pentru 20 de produse farmaceutice noi, cercetări care vor permite diversificarea portofoliului companiei pe termen scurt şi mediu.

Compania Antibiotice SA continuă să îşi consolideze poziţia pe segmentul produselor antiinfecţioase (pentru care deţine locul întâi în piaţa medicamentelor antiinfecţioase generice) şi se afirmă ca producător al unor noi medicamente, valoroase terapeutic şi de interes pentru sistemul sanitar românesc, din ariile tract digestiv, sistem nervos central şi cardiovascular.

Vânzări pe pieţele internaţionale în valoare 5,7 milioane dolari

Exportul a generat creşterea vânzărilor de produse finite, înregistrându-se un avans de 8 procente comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

Tot în această perioadă, a fost negociat un nou contract de distribuţie pe piaţa SUA, cu unul dintre cei mai importanţi jucători din sectorul produselor injectabile. Acest contract se va concretiza în livrări comerciale în a doua jumătate a anului 2015.

De asemenea, au fost demarate noi proiecte de colaborare pentru pieţe din Europa, Federaţia Rusă şi zona CSI, Asia de Sud-Est şi Orientul Mijlociu. Proiectele vizează toate formele farmaceutice fabricate de compania Antibiotice: injectabile, comprimate, capsule, produse semisolide. Firma ieșeană mai analizează posibilităţile de creştere în zona Africii, pieţe care înregistrează ritmuri superioare comparativ cu pieţele dezvoltate.

Pentru Nistatină, substanţă activă, creşterea înregistrată în primul trimestru al anului 2015 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014 a fost de aproximativ 2%, Antibiotice SA menţinându-şi poziţia de lider mondial pentru acest produs, cu o cotă de 45% din piaţa mondială.

Strategia companiei pentru Nistatină vizează valorificarea superioară a produsului prin creşterea prezenţei pe pieţele reglementate, care oferă condiţii superioare de comercializare din punct de vedere al preţurilor de valorificare. În acest sens, în anul 2015 sunt aşteptate noi autorizări către utilizatori finali importanţi din punct de vedere al volumelor anuale consumate pe piaţa din SUA, cu un impact pozitiv semnificativ în ceea ce priveşte rentabilitatea produsului.

Pe lângă obiectivul de a ajunge ca SUA să fie cea mai mare piaţă de desfacere pentru Nistatină în 2015, compania Antibiotice îşi propune creşterea prezenţei în Europa şi America de Sud (Brazilia) cu un impact pozitiv în valorificarea superioară a Nistatinei substanţă activă.

Filed in: Economic

Comments are closed.

;