Peste 45% din oamenii de afaceri din regiunea Moldovei consideră că dezvoltarea și motivarea personalului este cea mai importantă problemă legată de activitatea curentă a firmelor. Alte aspecte critice pentru afaceri sunt managementul și coordonarea echipei (aproape 40%) și recrutarea și selecția de personal (35%). Pe de altă parte, antreprenorii din regiunea Moldova consideră, în proporție de 50%, că domeniul în care au nevoie să acumuleze cât mai multă experiență este cel strategic.
Joi, 25 iunie 2015, au fost prezentate rezultatele studiului Nevoi, probleme, provocari in mediul de afaceri din Moldova, realizat de Business Days in ceea ce priveste nevoile comunitatii de afaceri din Moldova. Cercetarea de piață a fost realizată in luna mai 2015 pe un esantion reprezentativ de 156 de oameni de afaceri din regiunea de est țării, cu scopul de a cartografia principalele provocări, nevoi și probleme cu care se confruntă mediul de business din regiune. Oamenii de afaceri chestionați care au dorit să participe la studiu provin din județele Iași, Neamț, Suceava, Bacău și Galați, 60% fiind acționari sau manageri în companii cu o cifră de afaceri de până la 1 milion de euro, iar 22% – între 1 și 10 milioane de euro. Rezultatele acestui studiu au fost prezentate de Laszlo Pacso, fondatorul și coordonatorul proiectelor Business Days.
Astfel, el a evidențiat că antreprenorii din Moldova consideră că domeniul resurselor umane este cel mai important pentru firmele pe care le conduc sau administrează. Întrebați “Care sunt principalele probleme ale afacerilor unde oamenii de business din regiunea de est cred ca i-ar ajuta sfaturi, idei și schimb de experiență?” aceștia au răspuns în proporție de peste 45% că dezvoltarea și selecția personalului corespunde acestui criteriu. Alte aspecte importante legate de gestionarea resurselor umane mai sunt managementul și coordonarea echipei (aproape 40% din respondenți) recrutarea și selecția personalului (35%). Alte probleme ale afacerilor importante pentru managerii din regiune sunt taxarea și fiscalitatea (40%) și branding-ul afacerii (33%).
De altfel, cel mai important domeniu de dezvoltare pentru angajții din subordine este, pentru oamenii de afaceri chestionați, creșterea implicării echipei și dezvoltarea spiritului de echipă (peste 90% din cei chestionați). Alte domenii importante sau foarte importante pentru dezvoltarea salariaților sunt motivarea și recompensarea echipei și planificarea activităților specifice ale companiei.
La întrebarea “Care sunt principalele domenii unde oamenilor de afaceri din regiunea de est le-ar placea să acumuleze experiență? Aproape 50% au răspuns “strategie” peste 35% au răspuns “negocieri”, și peste 30% au răspuns “leaderschip” și “management”.
La întrebarea care ar fi cele mai importante 5 criterii pentru a participa la un eveniment de business, oamenii de afaceri au menționat în primul rând relevanta temelor dezbatute (peste 96% ), oportunitatile de dezvoltare oferite (90,9%), noutatile pe care le pot afla (89,7%), speakerii din cadrul evenimentului (88,3%) și posibilitatea de interactiune cu alti oameni de afaceri (85,7%).
“În condițiile în care infrastructura deficitară și birocrația le afectează business-ul, oamenii de afaceri din regiunea Moldova știu că echipa este cea mai importantă resursă a firmei lor. Ei știu că de modul cum își motivează angajații depinde viitorul afacerii lor în zona de est a țării. Iar pentru aceasta sunt pregătiți să ia parte la seminarii și evenimente de business care îi ajută să-și păstreze angajații”, a declarat Laszlo Pacso fondator și coordonator Business Days.
120 de speakeri, peste 1.000 de participanți
Anul acesta, evenimentul Iași Business Days va avea loc în perioada 1-2 iulie 2015 la Palas Mall din Iaşi, peste 120 de speakeri urmând să participe la cele 40 de manifestări special alese în baza rezultatelor studiului menționat. Înscrierile pentru toți cei care vor să participe sunt deschise, in limita locurilor disponibile, până luni, 29 iunie, ora 18.00. Detalii şi înscrieri: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Iasi-2015/Inscriere. La eveniment vor fi prezenți peste 1.000 de antreprenori și manageri. Cele mai reprezentate industrii vor fi IT ( firme de dezvoltare produse și servicii software), comerț, bănci și instituții financiare bancare și non bancare, auto, turism, audit, publicitate, consultanță și start-up-uri locale din programul “Startup support”.
La conferința de lansare a rezultatelor studiului, au participat și patru dintre speakerii care vor fi prezenți la Iași Business Days 2015. Dan Zaharia a fost de părere că “viitorul sună bine pentru Iași și pentru zona Moldovei”, în opinia sa IT-ul urmând a deveni principalul angajator în zona noastră. La rândul său, Dan Berinde a deplâns faptul că Business Days rămâne, deocamdată, un eveniment izolat în peisajul local, iar Elena Manolache și-a exprimat încrederea că și ediția din acest an a Business Days va fi una de succes, în condițiile în care persoane cu preocupări dintre cele mai diverse găsesc foarte utilă pentru dezvoltarea lor participarea la evenimentele prilejuite de Business Days. În final, Dan Schipor a fost de părere că “pentru ca lucrurile să meargă, fiecare dintre noi trebuie să-și facă treaba. Avem nevoie de răbdare, anduranță și încredere”, a subliniat Dan Schipor.
Acțiunile Iași Business Days – conferințe , workshopuri, masterclass-uri , seri internaționale de business networking , expoziții de produse, programe dedicate startup-urilor , matchmaking etc. compun rețeta unui evenimement de networking de cea mai înaltă clasă. Un ingredient esențial pentru cei care doresc să-și dezvolte afacerea la nivel național sau internațional și să găsească partenerii potriviți de discuții.
Business Days este o platformă de informare, educaţională şi de networking dedicată antreprenorilor și managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă și durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 5 ani de zile şi strâng la fiecare ediţie peste 1.000 de participanţi. Ediţia Iaşi Business Days este ediţia cu numărul 19 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri şi participanţi, drept cel mai mare, de impact şi relevant eveniment de business din România.
Iaşi Business Days 2015 este organizat cu sprijinul partenerilor săi: Raiffeisen Leasing, EY România, Fan Courier, AON, Philips România, Dedeman, Unicredit Țiriac Bank, DPD, Vodafone, Zitec, Regina Maria, GH, Universul Juridic, United Business Center, Palace Mall, MMM Consulting, Toyota, Rogalski Damaschin Public Relations, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, compania MMC- fondată de Liana Marin ș. a.